Procurorii din Munchen verifică acuzaţiile conform cărora unele modele diesel ale BMW sunt echipate cu un soft care opreşte sistemul ce filtrează emisiile de oxizi de azot, după ce un grup de mediu din Germania a susţinut că, în urma efectuării unor teste pe şosele cu un model Seria 3, nivelul emisiilor de NOx era de şapte ori mai ridicat decât limita legală, transmit Bloomberg şi Reuters, conform Agerpres.
Modelul 320d, cu motor diesel de doi litri, trebuia să îndeplinească cele mai recente standarde Euro 6 privind emisiile, dar depăşeşte de 2,6 ori limita prevăzută legal, de 80 de miligrame de NOx pe kilometru, şi depăşeşte chiar de 7,2 ori atunci când viteza este majorată cu 10%, a anunţat, marţi, Deutsche Umwelthilfe (DUH).
Investigatorii din Munchen iau în considerare deschiderea unei anchete, a precizat purtătorul de cuvânt al Procuraturii, Anne Leiding. Sediul BMW, al doilea producător de maşini de lux din lume, este la Munchen.
BMW a dat asigurări că maşinile sale diesel au fost verificate de reprezentanţii Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA), care nu au găsit nereguli.