Producătorii autohtoni de ulei vegetal nu se simt ameninţaţi de concurenţa europeană, pe segmentul de ulei de măsline, deoarece românii nu sunt mari consumatori de astfel de produse. "Din producţia noastră lunară de 18.000-20.000 de tone de ulei vegetal, cred că doar 1-2% reprezintă consumul de ulei de măsline", a declarat Viorel Zichil, preşedintele Patronatului Industriei Uleiului-ULPROD, citat de Rompres. Acesta a precizat că românii nu îşi pot permite să gătească cu ulei de măsline întrucât preţul acestuia este extrem de ridicat în comparaţie cu uleiul de floarea soarelui.
Presa spaniolă a relatat recent că intrarea României şi Bulgariei în UE oferă Spaniei, odată cu eliminarea barierelor la exporturi, şi o oportunitate pentru pătrunderea pe piaţă a anumitor companii alimentare. Patronatele din industria alimentară şi de băuturi din Spania încurajează companiile producătoare de ulei de măsline şi de vinuri să studieze posibilităţile de export pe aceste zone.
Pe segmentul de ulei de floarea soarelui, preşedintele ULPROM afirmă că în Europa sunt puţine companii care produc ulei din floarea soarelui, iar cheltuielile cu transporturile şi cu materia primă - ce reprezintă 75% din costuri - nu oferă un preţ atractiv acestor companii.