Producătorii chinezi de vehicule electrice BYD, Geely şi SAIC, precum şi compania germană BMW, au depus plângeri împotriva tarifelor de import impuse de Uniunea Europeană, potrivit documentelor publicate pe site-ul Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), citate de Reuters.
Acţiunile legale au fost înregistrate marţi, cu o zi înainte de termenul-limită pentru depunerea contestaţiilor.
Uniunea Europeană a introdus aceste tarife la sfârşitul lunii octombrie, în urma unei investigaţii anti-subvenţii. Tarifele suplimentare sunt de 17,0% pentru BYD, 18,8% pentru Geely şi 35,3% pentru SAIC, acestea fiind aplicate peste taxa standard de import pentru autoturisme, de 10%.
Procedurile la Tribunalul General, instanţa inferioară a CJUE, durează, în medie, 18 luni şi pot fi atacate cu apel.
Camera de Comerţ pentru Import şi Export de Maşini şi Produse Electronice din China (CCCME), care reprezintă producătorii chinezi de vehicule electrice, a depus, de asemenea, o plângere miercuri, scrie Reuters.
CCCME a subliniat că va continua să reprezinte industria vehiculelor electrice din China prin acţiuni judiciare şi să apere drepturile legitime ale companiilor chineze.
Comisia Europeană a confirmat că are cunoştinţă de aceste cazuri şi are la dispoziţie două luni şi 10 zile pentru a pregăti apărarea.
De asemenea, contactele tehnice cu autorităţile chineze continuă, iar negocierile pentru un posibil compromis, care includ angajamente de preţ minim, sunt în desfăşurare din septembrie.
Plângerile ar putea aborda modul de evaluare a subvenţiilor, stabilirea daunelor aduse industriei UE şi decizia Comisiei de a iniţia investigaţia fără o plângere formală din partea industriei europene.
SAIC contestă tariful mult mai ridicat aplicat, motivat de faptul că nu a cooperat în investigaţie, notează Reuters.
Totodată, producătorii chinezi au criticat excluderea Tesla din eşantionul oficial folosit pentru calcularea tarifelor.
Tesla, cel mai mare exportator de vehicule electrice din China în UE, a primit un tarif suplimentar de doar 7,8%. Dacă ar fi fost inclusă în eşantion, companiile care au cooperat ar fi beneficiat de tarife mai mici decât cele actuale, de 20,7%.
Negocierile dintre Beijing şi Bruxelles continuă, iar rezultatul acestora ar putea influenţa viitorul relaţiilor comerciale dintre China şi Uniunea Europeană.
Opinia Cititorului