Vivo, al cincilea producător de smartphone-uri din lume, s-a lansat oficial şi în ţara noastră, după ce anul trecut în octombrie făcea primi paşi în Europa pe pieţele din Franţa, Spania, Italia, Marea Britanie, Germania şi Polonia.
Până la finalul lunii februarie vor fi disponibile pe piaţa de la noi trei modele de smartphone-uri în reţeua de partener - Vivo Y70 (1.199 lei), Vivo Y20s (999 lei) şi Vivo Y11s (599 lei). În funcţie de cum vor evolua vânzările, compania intenţionează să aducă şi alte modele din gama sa.
Pentru început produsele Vivo vor fi disponibile în reţeaua eMag, urmând ca parteneriatul să fie extins şi cu alte magazine, dar şi cu operatori de telefonie mobilă.
Thomas Kahmann, PR Director Vivo pentru Europa, a declarat în cadrul unei conferinţe online că produsele companiei se adresează în special aşa-zisei generaţii Tik Tok şi Instagram - tineri până în 30 de ani, creatori de conţinut pentru care bateria şi camera telefonului sunt importante, dar şi consumatorilor de conţinut multimedia, puţin mai în vârstă, care apreciază calitatea ecranului telefonului.
"Principalul ţel al companiei este să câştige încrederea consumatorilor români şi să ieşim din categoria «alţi producători»", a mărturisit Thomas Kahmann.
În prezent, piaţa producătorilor de telefoane din ţara noastră este dominată de Samsung, care deţine o cotă de piaţă de 50%, urmat de Huawei, care se află pe locul doi ca număr de telefoane vândute, cu o cotă de piaţă de 20%. Apple se află şi el în top, fiind pe locul doi în România după valoarea vânzărilor, ţinând cont că vinde unele dintre cele mai scumpe modele de smartphone-uri.
Decizia de a intra pe piaţa din ţara noastră vine în continuarea planului companiei de a deveni cel mai vândut brand, atât la noi în ţară, cât şi în Europa.
Seon Hwang, vicepreşedinte Vivo Europa, a declarat: "Nu vrem să ratăm vreo piaţă europeană şi acesta este unul dintre motivele pentru care am ales România. Piaţa românească, poloneză sau cehă sunt cele mai mari din Europa de Est, aşa că nu am fi putut rata piaţa din România. vrem să devenim jucătorul dominant pe piaţa europeană de smartphone-uri. Aşa că, în mod categoric trebuia să venim aici".
Biroul din România urmează să fie un hub regional pentru operaţiunile Vivo din ţara noastră, Bulgaria, Ungaria şi Moldova.
Reprezentanţii companiei susţin că cel mai important obiectiv în prezent este câştigarea încrederii, iar volumele de vânzări va urma natural.
În plus, compania a anunţat că a încheiat şi un parteneriat cu ESD Service pentru servicii autorizate reparaţii pentru smartphone-urile sale.
Marca de smartphone-uri vivo a fost întemeiată în Dongguan, China, în 2011. Începând cu 2019, vivo şi-a extins reţeaua de vânzări în mai mult de 30 de ţări şi regiuni, atingând un număr de peste 370 de milioane de utilizatori din întreaga lume. Anul trecut, compania a înregistrat vânzări de 111.000.000 de unităţi la nivel mondial, devenind al cincilea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume.
În prezent, China este cea mai mare piaţă pe segmentul telefoanelor mobile inteligente pentru Vivo, urmată de India, Indonezia şi Tailanda.