Cea de-a doua ediţie a barometrului naţional despre percepţiile, atitudinile şi comportamentele românilor legate de sustenabilitate şi modul în care acestea au evoluat comparativ cu studiul similar desfăşurat în august 2022 a fost realizată de Reveal Marketing Research în colaborare cu BIC, Asociaţia CIPRA, Kaufland România, PRO TV, Stefanini Group şi Volkswagen România, arată un studiu remis Redacţiei.
Potrivit sursei citate, rezultatele barometrului arată că dimensiunea ecologică a sustenabilităţii primează în percepţiile românilor, într-o măsură semnificativ mai mare decât implicaţiile sociale sau cele economice.
În mentalitatea consumatorilor sustenabilitatea este în principal despre folosirea resurselor în mod responsabil (30%), în special prin reducerea risipei şi reciclare, grija faţă de natură şi faţă de speciile pe cale de dispariţie (14%) şi despre adoptarea de măsuri pentru scăderea poluării şi a emisiilor de carbon (11%), se mai arată în studiu.
Românii sunt mai conştienţi şi informaţi despre problemele de sustenabilitate, în timp ce deschiderea spre schimbarea comportamentului nu înregistrează creşteri faţă de anul precedent.
Peste 70% dintre aceştia consideră că soluţiile pentru problemele de sustenabilitate ale societăţii actuale presupun eforturi concentrate atât din partea cetăţenilor, cât şi a instituţiilor publice şi private.
Comparativ cu evaluarea din 2022 se observă o creştere a gradului de informare în rândul populaţiei faţă de subiectul sustenabilităţii, dar acest lucru nu a crescut şi nivelul de interes în adoptarea unui stil de viaţă sustenabil. Astfel că, 75% au observat că se vorbeşte mai des despre sustenabilitate în ultimul timp (vs. 71% în 2022), în timp ce 74% declară că sunt interesaţi să ducă un stil de viaţă sustenabil (procent similar celui din 2022).