Peste 6 mii de profesori şi elevi din zonele rurale sunt încurajaţi să îşi dezvolte abilităţile digitale prin proiectul "Şcoala din Valiză", desfăşurat de către Fundaţia World Vision, potrivit unui comunicat remis Redacţiei noastre.
Proiectul este finanţat de Vodafone şi este desfăşurat în zece şcoli din mediul rural din judeţele Vaslui, Ilfov, Ialomiţa, Cluj, Braşov şi Vâlcea. "Şcoala din Valiză" este o modalitate de adaptare asupra noilor tehnologii
şi urmăreşte dezvoltarea abilităţilor digitale ale profesorilor şi elevilor din şcolile primare şi gimnaziale din zona rurală, prin folosirea unei platforme de e-learning şi a unei valize tehnologice mobile. Valiza cuprinde câte un laptop pentru profesor, 25 de tablete pentru elevi, un video-proiector, un sistem audio, o soluţie încorporată de încărcare a echipamentelor, un router wi-fi încorporat şi un modem 4G.
Folosirea platformei de e-learning şi a valizei la oră îmbunătăţesc şi definesc mai bine stilul de predare al profesorilor. Aceştia îşi dezvoltă diferite abilităţi, cum ar fi flexibilitatea, pentru că îşi pregătesc singuri lecţiile online în funcţie de nivelul fiecărei clase, şi creativitatea, prin crearea de conţinut direct în platformă. De asemenea, acest mod de predare îi ajută pe profesori să se organizeze mai bine la clasă, anumite activităţi birocratice pe care le făceau anterior fiind eliminate, şi chiar să aibă o evidenţă mai bună a nivelului de pregătire al elevilor prin rapoartele centralizate în platformă referitoare la punctajele obţinute de aceştia la diferite teste.
Mădălina Sebe, profesor la Şcoala Gimnazială Nr.1 din AfumaţI a afirmat: "Din reacţiile lor am văzut că sunt încântaţi. Este evident că este un obiect pe care ei îl folosesc, mai mult decât cartea uneori, în ziua de astăzi. Şi atunci, de ce să nu-l folosească şi în procesul de învăţare?", potrivit sursei menţionate.
Proiectul s-a extins considerabil în anul 2019, ajungând de la 3.700, la 8.000 de beneficiari şi a mai adăugat încă două şcoli, iar acum 5.770 de şi 320 de profesori sunt înscrişi pe platformă.