"Lafarge" SA, cel mai mare producător de ciment din lume, raportează un profit peste aşteptări pentru trimestrul al doilea, datorită creşterii preţurilor de pe piaţa de profil şi a expansiunii companiei în Orientul Mijlociu. Câştigul net al companiei a scăzut la 387 milioane de euro (547 milioane de dolari), de la 761 milioane de euro în trimestrul al doilea din 2008. Analiştii estimau numai 355 milioane de euro.
Vânzările "Lafarge" au scăzut cu 14%, la 4,36 miliarde euro. Acestea au crescut în Algeria şi Egipt, ceea ce a compensat declinul puternic din Spania şi alte pieţe mature cu probleme din Europa şi SUA.
"Lafarge" a devenit cel mai mare producător de ciment din Orientul Mijlociu în urma achiziţiei diviziei de profil din cadrul "Orascom Construction", în schimbul sumei de 15 miliarde dolari. Tranzacţia a făcut, însă, din "Lafarge" cel mai îndatorat producător de ciment din Europa.
"Deşi încep să apară semnale pozitive, prioritatea noastră este să continuăm implementarea cu succes a planului de acţiune şi să fim flexibili în felul în care răspundem provocărilor pieţei", a declarat directorul executiv al companiei franceze, Bruno Lafont.
Acţiunile "Lafarge" au crescut cu 35% anul acesta, valoarea de piaţă a companiei fiind de 14 miliarde euro.