"Deutsche Bank" AG, cea mai mare bancă din Germania, şi-a majorat cu 48% profitul în primul trimestru din acest an, datorită veniturilor diviziei de investment banking.
Câştigul net al băncii a fost de 1,76 miliarde euro (2,35 miliarde dolari), faţă de 1,19 miliarde euro în primele trei luni din 2009. Analiştii estimau mai puţin: 1,33 miliarde euro.
În perioada ianuarie-martie 2010, veniturile băncii au crescut cu 24%, la 9 miliarde de euro, comparativ cu 7,2 miliarde de euro în aceeaşi perioadă din 2009.
Divizia de investment banking şi-a dublat profitul înainte de taxe, acesta însumând 2,6 miliarde de euro. În schimb, divizia de consumer banking şi-a redus câştigurile cu 8%, la 189 milioane de euro.
"Mediul economic s-a stabilizat în mod clar în primul trimestru din 2010, însă este încă destul de vulnerabil", a declarat directorul executiv al grupului, Josef Ackermann.
Conducerea "Deutsche Bank" a încercat să reducă dependenţa grupului de divizia de investment banking, realizând achiziţii. "Deutsche Bank" a finalizat preluarea "Sal. Oppenheim Group" şi a unor părţi din activităţile de creditare comercială derulate de "ABN Amro Bank" NV Olanda. Banca a mai cumpărat o cotă din "Deutsche Postbank" AG şi beneficiază de opţiunea de majorare a deţinerii. Acţiunile "Deutsche Bank" au crescut cu 11% anul acesta, la Bursa din Frankfurt, valoarea de piaţă a instituţiei ajungând la 34 de miliarde de euro.