Samsung Electronics, cel mai mare producător de smartphone-uri la nivel mondial, a înregistrat un profit net de 7,2 miliarde de dolari în primele trei luni ale acestui an, în urcare cu 7,3% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut.
Afacerile companiei au fost sprijinite în primul trimestru de cererea mai ridicată pentru smartphone-urile şi tabletele ieftine din gama Galaxy şi de vânzările mai mari de televizoare înainte de Cupa Mondială la fotbal, potrivit Bloomberg.
Profitul raportat de companie depăşeşte semnificativ media estimărilor analiştilor, care indica un rezultat de 6,5 miliarde de dolari.
Gama diversificată de smartphone-uri, cu preţuri de la sub 150 de dolari la peste 900 de dolari, şi extinderea ofertei de tablete au ajutat Samsung să compenseze pentru scăderea cererii în zona smartphone-urilor scumpe înainte de lansarea navei amiral Galaxy S5.
De asemenea, vânzările de televizoare au fost susţinute de lasnarea unor noi modele şi de evenimentele sportive din acest an.
În zona microcipurilor, Samsung a înregistrat profituri mai mari datorită creşterii vânzărilor de dispozitive ieftine pe pieţe precum China şi India.
Acţiunile Samsung au scăzut cu 1,7% marţi la Seul şi nu afişează o variaţie semnificativă faţă de începutul anului, după ce au pierdut anul trecut 9,9%, primul declin anual din 2008.
Compania a livrat 113 milioane de telefoane mobile şi tablete în primul trimestru al acestui an şi şi-a consolidat cota de piaţă în China de la 17% la 19%.
În India, vânzările companiei au crescut cu aproape 37% în ultimele trei luni ale anului trecut, potrivit estimărilor IDC.