Telekom România a înregistrat o scădere de 23,5% a profitului EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări), de la 136 milioane euro la 104 milioane euro, în primul semestru din 2015 faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut, potrivit raportului financiar publicat de grupul Deutsche Telekom.
În plus, veniturile Telekom pe plan local au scăzut cu 4,2% în prima jumătate a anului, de la 503 milioane euro la 482 milioane euro, evoluţia negativă fiind determinată de reducerea tarifelor de încheiere a apelurilor, în trimestrul doi din 2014.
Totodată, grupul german a înregistrat în ţara noastră o scădere uşoară a numărului de abonaţi pe segmentul telefoniei mobile, cu 0,5% faţă de iunie anul trecut, de la 6,046 milioane de clienţi la 6,015 milioane de clienţi. La capitolul telefoniei fixe, numărul abonaţilor a scăzut cu 6,7%, în primul semestru, la 2,153 milioane. Acelaşi trend s-a menţinut şi în cazul serviciilor de broadband, unde Telekom a ajuns la 1,186 milioane de clienţi, în scădere cu 1,2% faţă de luna iunie a anului trecut.
Raportul precizează că datele publicate de grupul german pentru România nu includ operaţiunile GTS Central Europe pe piaţa locală. Deutsche Telekom a finalizat în iunie anul trecut achiziţia companiei poloneze de servicii de telecomunicaţii pentru companii GTS Central Europe, cu operaţiuni şi în ţara noastră.
În luna septembrie a anului trecut, Telekom Romania Communications, divizia care acoperă operaţiunile fixe, şi Telekom Romania Mobile Communications, divizia mobilă, au devenit noile denumiri ale operatorilor Romtelecom şi Cosmote România, schimbarea fiind parte a procesului de adoptare a brandului "Telekom" al grupului german Deutsche Telekom.
Rezultatele financiare raportate ieri de Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) arată că veniturile companiei din primul semestru au fost de 299,2 milioane de euro, cu 2,3% mai mici faţă de aceeaşi perioadă din 2014. "ProForma EBITDA pentru trimestrul al doilea din 2015 a fost de 26,1 milioane de euro, cu 41,9% mai mică decât în T2 2014, reflectând impactul costurilor directe, precum cele de interconectare, cele cu dispozitive şi produse IT, precum şi nivelul scăzut înregistrat de alte venituri", potrivit datelor citate.
În ceea ce priveşte Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote România), veniturile companiei au înregistrat o creştere de 3,3%, în trimestrul al doilea, până la valoarea de 105 milioane de euro.
Potrivit surselor citate, Telekom România oferă acoperire 4G pentru 57% din populaţia urbană şi pentru 32,4% din populaţia totală. În Bucureşti, 4G acoperă 98% din suprafaţa oraşelor, în timp ce în Braşov şi Poiana Braşov, destinaţii turistice principale, acoperirea este de 98%, respectiv 100%.