PROIECT DEZVOLTAT LA POLUL FRIGULUI RUSESC "Mechel" investeşte 2,86 miliarde dolari în extragerea cărbunelui

Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii #Industrie Extractivă / 16 octombrie 2012

Strategia de dezvoltare a corporaţiei, care a scos la vânzare o parte din active - inclusiv pe cele din România - , prevede dezvoltarea sectorului de minerit, precum şi producţia metalurgică integrată a produselor lungi şi a celor cu valoare adugată mare, inclusiv oţeluri speciale şi produse din sârmă.

Strategia de dezvoltare a corporaţiei, care a scos la vânzare o parte din active - inclusiv pe cele din România - , prevede dezvoltarea sectorului de minerit, precum şi producţia metalurgică integrată a produselor lungi şi a celor cu valoare adugată mare, inclusiv oţeluri speciale şi produse din sârmă.

Corporaţia "Mechel OAO" dezvoltă, printre altele, un proiect de 2,86 miliarde dolari, care presupune exploatarea zăcământului de cărbune cocsificabil din Elga şi construcţia căii ferate care va lega acest zăcământ cu Magistrala Baikalo-Amurskaia, din Rusia. Acest proiect este unul strategic, prioritar pentru "Mechel", fiind unul dintre cele mai mari programe implementate în Rusia de o companie privată.

Proiectul minier situat în partea de sud-est a regiunii Iakuţia din Rusia (una din zonele ruseşti cu cele mai mari probleme din punct de vedere al legăturilor de trans­port, aici fiind şi polul frigului în Rusia) este amintit şi în hotărârea Consiliului de Administraţie al "Mechel OAO" care a avut loc în data de 21 septembrie 2012, în cadrul căreia, printre altele, a fost adoptată decizia de vânzare a unor active deţinute de Grup.

O parte dintre acestea sunt uzinele care aparţin Diviziei Metalurgice Est Europene a corporaţiei (uzinele româneşti "Mechel" se numără printre ele), ce urmează să fie vândute în conformiate cu strategia de dezvoltare a Grupului, planul concentrându-se, printre altele, pe unele domenii prioritare cum ar fi mineritul, potrivit unui comunicat de presă transmis de "Mechel" la finalul lunii septembrie.

Anunţul mai precizează: "Pentru a accelera punerea în aplicare a proiectului prioritar pe divizia minieră - dezvoltarea depozitului de cărbune < Elga > - Consiliul de Administraţie a recomandat, de asemenea, evaluarea posibilităţii cesionării unui pachet minoritar de acţiuni din cadrul < Mechel Mining OAO > către un partener strategic (fără ca pachetul de acţiuni să depăşească 25% din capital)".

Înconjurat de lanţuri muntoase, zăcământul a primit denumirea după râul Elga. Pe lângă exploatarea minieră, "Mechel" a construit o cale ferată care uneşte zăcământul "Elga" de staţia Ulak a magistralei Baikalo-Amurskaia. Pe parcursul celor 321 kilomentri de cale ferată vor exista 76 de poduri şi 370 de construcţii hidrotehnice. Transportul feroviar a fost pus în funcţiune în decembrie 2011.

Câteva mii de persoane, pentru care au fost create condiţii de trai în zona respectivă, lucrează la acest proiect. În prezent, la complexul "Elga" lucrează peste 2.500 de persoane.

Lucrările realizate până la finalul anului trecut au necesitat cheltuieli de 1,44 miliarde dolari, în perioada 2012-2014 urmând să fie investiţi circa 1,42 miliarde dolari.

Potrivit estimărilor oficiale, zăcământul de la Elga are peste 2,2 miliarde tone de cărbune cocsifiabil din tipurile cerute pe piaţă. În vecinătate se află încă cel puţin patru zacăminte carbonifere.

Până în prezent, proiectul "Elga" a fost premiat de două ori, în cadrul unor manifestări de profil.

Cu ocazia obţinerii celei de-a doua diplome, Igor Zyuzin, acţionar majoritar al grupului şi preşedinte al OAO Mechel, a precizat: "Pe parcursul anului care a trecut de la ultimul forum < Minex > (n.r. - care a avut loc în 2011 şi în cadrul căruia proiectul a fost premiat pentru prima dată), am făcut progrese mari în dezvoltarea depozitului de cărbune < Elga >. În decembrie 2011, am terminat de fixat piesele pentru 321 de kilometri de cale ferată Elga-Ulak, care leagă complexul cu Baikal-Amur Mainline. În acest an, am construit o instalaţie de îmbogăţire a cărbunelui, cu o capacitate anuală de 3 milioane de tone, în timp record, şi suntem într-un proces continuu de cumpărare a echipamentelor necesare pentru dezvoltarea infrastructurii complexului şi a bazei tehnice".

Domnia sa a subliniat că acest proiect va ajuta compania să se dezvolte în Orientul Îndepărtat şi să-şi crească exporturile de cărbune.

Producţia de la Cariera "Elga" a început în luna august 2011.

Capacitatea de producţie anuală va ajunge la 27 de milioane de tone, până în 2021.

Pe termen lung, vor fi produse peste 11,5 milioane de tone de concentrat de cărbune cocsificabil.

"Mechel" a câştigat licitaţia publică pentru exploatarea ză­cământului de la Elga în anul 2007, urmând ca în 2008 să fie montat primul tronson de terasament al liniei de cale ferată spre zăcământ.

În anul 2010 a fost instalat semnul care simbolizează începutul extragerii acestuia, iar anul trecut au început oficial activităţile la mina de cărbune din Rusia.

"Mechel" construieşte şina pentru o cale ferată dedicată trenurilor de mare viteză din Rusia

O altă investiţie majoră a Grupului "Mechel" este construirea unui laminor nou care va produce un anumit tip de şină de cale ferată în vederea realizării unei linii pentru trenurile de mare viteză.

Întrucât, în anul 2018, Rusia va găzdui Campionatul Mondial de Fotbal, compania rusă de căi ferate va construi aproape 700 de km de cale ferată pentru trenurile care vor circula cu 400 km/h, şina fiind realizată şi livrată de "Mechel OAO". Noua linie de cale ferată va lega, în prima etapă, Moscova de Sankt Petersburg.

"Mechel" a finalizat prima fază a construcţiei laminorului, costul celei de-a doua etape de producţie urmând să atingă 854 de milioane de dolari, după cum ne-au spus reprezentanţii companiei.

În prezent, se lucrează la montarea ultimelor utilaje pentru producerea liniei de cale ferată, prima tranşă de livrări de şină fiind programată să aibă loc în primul trimes­tru din 2013.

Volumul de producţie dedicat şinelor pentru trenurile de mare viteză va ajunge până la 400.000 de tone pe an, fiecare bucată de şină având o lungime de 100 de metri.

Acestea sunt concepute să opereze cu succes într-un mediu cu temperaturi scăzute.

Cu ocazia unei vizite efectuate la fabrica "Mechel", Denis Muratov, director executiv al CF Rusia, a declarat, citat de presa străină: "Timpul pentru a construi această linie ferată a sosit. Mă aştept ca acest proiect să fie gata cu un an înainte de marele eveniment sportiv, pentru a permite tuturor celor implicaţi să se obişnuiască cu noul sistem".

La rândul său, Vladimir Vorobiev, vice-preşedinte al Căilor Ferate din Rusia, a subliniat: "Ne-am imaginat complexitatea proiectului, dar atunci când am vizitat întreprinderea din Celiabinsk m-am convins personal de dimensiunile grandioase. < Mechel > a abordat serios problema realizării de produse cu totul noi pentru Rusia, aceste şine care necesită condiţii speciale de fiabilitate şi anduranţă la contact. Am văzut deja amenajarea acestui complex care se construieşte de la zero. O astfel de abordare serioasă va continua să genereze produse de înaltă calitate pentru ţara noastră".

Vladimir Yakunin, preşedintele companiei de căi ferate din Rusia, consideră că acesta este un pas serios către extinderea parteneriatului dintre cele două societăţi.

În conformitate cu Strategia de dezvoltare a Transportului Feroviar al Federaţiei Ruse, până în 2030 vor fi date în exploatare circa 20.000 de km de cale ferată.

Grupul metalurgic rus "Mechel" a scos la vânzare numeroase active, inclusiv uzinele deţinute în Româ­nia, pentru care intenţionează să obţină 150 milioane de dolari, după cum urmează: 46 milioane dolari pentru "Mechel" Târgovişte, 33 milioane de dolari pentru "Mechel" Câmpia Turzii, 32 milioane dolari pentru "Laminorul" Brăila şi 39 milioane dolari pentru "Ductil Steel", potrivit Komersant.ru

Pe lângă proiectele realizate în Rusia, Grupul "Mechel" a făcut investiţii şi în alte ţări unde este prezent. În modernizarea combinatelor din România, corporaţia rusă a investit 200 de milioane de dolari.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb