Proiectele hoteliere au generat, în ultimul an, aproximativ 30% din business-ul Kuma pe piaţa locală, restul fiind atribuit livrărilor către centre comerciale şi clădiri de birouri, potrivit unui comunicat Kuma România, producător local de lavoare, blaturi şi mobilier pentru băi şi bucătării.
"Dacă în perioada 2010-2014 s-a simţit o stagnare pe segmentul hotelier, dezmorţirea bugetelor alocate pentru amenajarea băilor din unităţile de cazare din ţară s-a remarcat în business-ul companiei din acest an, proiectele din acest segment însumând 30% din cifra de afaceri realizată pe plan local, la egalitate cu valoarea produselor livrate către mall-uri", se arată în comunicat.
Pe de altă parte, cea mai mare parte a business-ului local - 40% - se datorează vânzărilor provenite din reţeaua de retail.
"Cea mai mare provocare din ultimii ani este lipsa unui echilibru în alocarea bugetelor pentru hotelurile de 3-5 stele, în special cele din zona litoralului românesc, unde reprezentanţii investesc sume considerabile pentru faţade şi recepţii, în timp ce interiorul şi, mai ales, băile sunt lăsate pe plan secund şi dotate cu un buget insuficient", a declarat Camelia Olesen, Director Executiv al Kuma România.
Potrivit afirmaţiilor sale, câţiva hotelieri din România au înţeles că aşa nu se mai poate şi au realizat cât de important este confortul oferit clientului în camera proprie. În plus, amenajarea unei băi la standarde înalte poate aduce o stea în plus unui hotel, iar, în viziunea Cameliei Olesen, şi autorităţile ar trebui să susţină acest demers.
Conform sursei citate, în acest moment business-ul companiei este format 80% din exporturi şi 20% din vânzări pe plan local.
În decursul ultimului an, Kuma a livrat către hotelurile din România lavoare pentru băi, cele mai ample proiecte fiind reprezentante de Hotelul Riviera din staţiunea Mamaia şi Hotelul Turquoise din Venus. Cantitatea de lavoare custom-made comandate a ajuns la 400 bucăţi, acestea fiind necesare atât pentru băile camerelor, cât şi pentru cele publice.
"În ambele cazuri, cea mai importantă cerinţă a vizat schimbarea completă a punctului central din băi, motiv pentru care am apelat la modele de lavoare personalizate, capabile să eficientizeze spaţiile înguste disponibile", a completat reprezentanta companiei.
De asemenea, potrivit Cameliei Olesen, cerinţele reprezentanţilor hotelieri au vizat şi gradul înalt de personalizare a produselor atât din punct de vedere al dimensiunilor, cât şi al materialelor şi culorilor.
"Nu în ultimul rând, în decizia finală, hotelierii au consultat declaraţiile de performanţă ale produselor conform standardelor internaţionale precum şi portofoliul impresionant de lucrări asemănătoare", a subliniat Camelia Olesen.