Viitoarea autostradă Comarnic-Braşov, prima lucrare de infrastructură realizată în sistem de concesiune, va fi taxată cu 7 lei pentru fiecare autoturism care o parcurge şi va ajunge la un cost total de 8,45 miliarde de euro, potrivit proiectului de concesiune prezentat ieri de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
Statul ar fi plătit 2,7 miliarde euro pentru construcţia, operarea şi întreţinerea autostrăzii Comarnic - Braşov pentru 30 de ani, în cazul în care ar fi avut aceşti bani, dar dacă adăugăm costurile de finanţare, valoarea totală a investiţiei ajunge la 8,45 de miliarde de euro, ne-au explicat reprezentanţii Ministerului Transporturilor.
Costul total de construcţie al autostrăzii, pe baza ofertei câştigătoare a asocierii Vinci - Strabag - Aktor, este de 1,82 miliarde euro fără TVA.
Construcţia propriu-zisă are o valoare estimată la 1,66 miliarde euro, la care se adaugă cheltuieli pentru servicii de inginerie şi proiectare (109,7 milioane euro) şi alte costuri (asigurări, inginer independent) estimate la 54,8 milioane euro.
Potrivit CNADNR, concesionarul va beneficia de trei categorii de venituri, respectiv plăţi de disponibilitate de la autoritatea publică, venituri din tariful achitat de utilizatorii autostrăzii, precum şi venituri din utilizarea infrastructurii secundare (chirii sau redevenţe achitate de entităţile care operează benzinării sau alte spaţii de servicii). Plata anuală de disponibilitate, în termeni reali, fără inflaţie, este de 325,2 milioane de euro, adică un cost total de 8,45 miliarde euro pe 26 de ani.
Pe autostradă va fi implementat un sistem de taxare "semi-închis", cu bariere la cele două capete, în zona Comarnic şi Râşnov, precum şi cabine de taxare la Sinaia - Buşteni şi Predeal. Tariful de concesiune va fi perceput după ce autostrada va fi operaţională şi este preconizat să fie de 7 lei cu TVA inclus. Însă, CNADNR arată că nivelul tarifului de concesiune poate fi modificat de către autoritatea publică, "în concordanţă cu nevoile comerciale şi macroeconomice".
Autostrada cu o lungime de 53 de kilometri ar urma să fie construită în patru ani de la semnarea contractului, iar perioada de concesionare va fi de 25 de ani.
Proiectul de concesiune pentru autostrada Comarnic-Braşov a a fost publicat, ieri, pe site-urile CNADNR şi cel al Ministerului Transporturilor, la indicaţiile premierului Victor Ponta.
"Vreau să punem pe site-ul Ministerului Transporturilor (MT) şi al CNADNR toate informaţiile şi datele publice cu starea actuală a negocierilor privind tronsonul Comarnic-Braşov şi până pe 15 februarie trebuie să le spunem companiilor care au câştigat licitaţia dacă semnăm sau nu, pentru că nu mai putem să aşteptăm", a spus premierul, subliniind că lucrările de construcţie ar putea începe în data de 15 aprilie, în cazul în care contractul va fi semnat pe 15 februarie.
Ministerul Transporturilor a prezentat marţi priorităţile Guvernului pentru infrastructura rutieră, în perioada 2015-2016.
Pentru următorii zece ani, autorităţile au în plan să construiască 725 de kilometri de autostradă, 184 de kilometri de autostradă fazată, 1800 de kilometri de drumuri expres, toate acestea având o valoare totală de 28 de miliarde de euro. Ministrul Ioan Rus susţine că ţara noastră va finaliza 50 de kilometri de autostradă în acest an şi încă 200 anul viitor.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.01.2015, 08:24)
Pentru coridorul de 2000 km intre Beijing si Tibet s-au platit 4 miliarde de dolari si a fost facut in 4 ani.Deci 2 milioane dolari/km.La noi cat ? 160 milioane euro/km ? Chiar suntem prostii prostilor ?
1.1. Raspuns la intrebarea din final (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Prostu' satului în data de 15.01.2015, 10:44)
Da.
2. Sa plateasca PSD dobanzile....
(mesaj trimis de Theodor în data de 15.01.2015, 13:38)
pentru ca ,daca ar fi pus la banca,acum zece ani un miliard de EURO,acum ar fi avut bani suficienti pentru plata integrala.Divagatiile PSD despre unirea romanilor insemna unirea in jurul hotilor.
2.1. O mica "erata" (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.01.2015, 17:05)
Nu, votantii lor ! Bravo hrebenciucilor ca au pacalit atatia prosti si imbecili din Romanica fanariota !
Bravo "mortilor", ca au votat la comanda lui liviu dragnea !
Bravo votantilor gabrielei vranceanu firea pandele, a liei olgutza vasilescu, a lui constantin niculescu de arges, a lui marin oprisan, a lui mazare si a intregii JUNTE pesediste, pe care eu o aplaud pentru unitatea de monolit, ca a reusit sa pacaleasca atatia IMBECILI de pretutindeni !
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de Aristocratu' în data de 15.01.2015, 20:26)
Da, e normal in tara asta unde politicienii care fura precum o pastaie de Constanta, e considerat de catre alegator ca fiind un "descurcaret", un "destept-smecher". Cum sa nu-i fure mazare pana ii snopeste, pana nu-i lasa flamanzi si saracii UE??
Asta, A3 Comarnic-Brasov e dorinta PSD - in detrimentul lui A1 autostrada finantata de UE - voi chiar sunteti prosti sau va faceti?
2.3. @anonim, (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de Aristocratu' în data de 15.01.2015, 20:31)
nu m-am adresat tie, scuze! Mesajele mele sunt adresate doar pentru analfabetii care aleg PSD(daca nu sunt analfabeti, atunci sunt fiii securitatii lui ceasca...si mai criminali si neciopliti