În ciuda scăderii numărului de noi înmatriculări în ultima lună a lui 2005, investitorii continuă să fie interesaţi de acţiunile marilor constructori auto francezi, PSA şi Renault, informează Rompres. Deşi luna trecută Renault SA a înregistrat o scădere de 14,7% a vînzărilor de autoturisme marca Renault pe piaţa internă (38.730 unităţi), ieri acţiunile Renault au înregis-trat o creştere de patru procente. Situaţia este similară la PSA Citroen. Bursa franceză pare a fi apreciat astfel faptul că în 2005 performanţele mărcilor franceze au fost uşor superioare aşteptărilor, deşi constructorii francezi au pierdut teren pe piaţa franceză în lupta cu rivalii străini. Presa apreciază că 2006 va fi un an determinant pentru marii constructori auto francezi, care intenţionează să lanseze noi modele de autoturisme sau noi versiuni ale actualelor modele pentru a contracara astfel efectele costisitoare ale promoţiilor asupra profiturilor. Astfel grupul condus de Carlos Ghosn va prezenta în 2006 noua versiune (Phase 2) a modelului Megane II. Vor urma noi versiuni de Espace şi Clio Renault Sport, pentru a căror promovare se va miza pe suportul lui Fernando Alonso, campionul de Formula 1. Însă Renault va amîna pentru 2007 lansarea de noi modele de Twingo, Laguna şi Renault-Samsung Motors. La rîndul său, PSA mizează pe inaugurarea uzinei de la Trnava (Slovacia) unde ar urma să fie asamblat modelul Peugeot 207. Cu toate acestea noul model, construit pe platforma lui Citroen C3, nu va înlocui imediat actualul Peugeot 206, a cărui producţie va continua, în special în China unde grupul va inaugura în curînd o nouă unitate de producţie. Obiectivul celor de la PSA este reducerea duratei de viaţă a autoturismelor din gama Peugeot de la 5 - 6 ani în prezent la 3 ani şi jumătate la sfîrşitul lui 2006.
PSA şi Renault intenţionează să-şi crească cota de piaţă în 2006
Alina Vasiescu
Ziarul BURSA #Internaţional / 4 ianuarie 2006