RAPORT PRIVIND ABATERI GRAVE CNADNR dispune demolarea şi refacerea unei porţiuni din Autostrada Orăştie - Sibiu

A.G.
Ziarul BURSA #Companii #Construcţii / 14 octombrie 2015

CNADNR dispune demolarea şi refacerea unei porţiuni din Autostrada Orăştie - Sibiu

Actualizare 16:17 CNADNR: Compania a informat în noiembrie 2014 că nu s-a făcut recepţia lucrărilor

În noiembrie 2014, printr-un comunicat de presă, CNADNR SA a informat opinia publică despre deschiderea traficului rutier pe autostrada Orăştie - Sibiu, în condiţii de siguranţă a circulaţiei, însă Compania de Drumuri "a subliniat faptul că nu s-a făcut recepţia lucrărilor", arată un comunicat remis azi redacţiei.

"Din acelaşi motiv, al perspectivei siguranţei circulaţiei, CNADNR SA nu a făcut recepţia lucrării", mai notează, în comunicat, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

La data de 26.11.2014, CNADNR SA a remis următorul comunicat de presă:

"Precizăm că recepţia lucrărilor nu a fost efectuată şi reamintim că traficul rutier pe tronsonul de autostradă Orăştie - Sibiu Lot 3 a fost deschis în data de 14.11.2014. Astfel, recepţia lucrărilor pentru acest lot al Autostrăzii Orăştie - Sibiu va fi efectuată doar atunci când Antreprenorul va remedia toate degradările superficiale apărute pe acest sector de drum".

În privinţa apariţiei unor fisuri la poziţia km 60+660 Calea 1 de pe Autostrada Orăştie - Sibiu, Lot 3, km 43+855 - km 65+965, Compania de Drumuri menţionează că investigaţiile au arătat că fisurile sunt de natură superficială şi nu afectează stabilitatea corpului autostrăzii şi siguranţa traficului rutier.

"Referitor la remedierea defectelor apărute atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât şi în perioada de garanţie (4 ani), precizăm că responsabilitatea revine în totalitate Antreprenorului conform prevederilor contractului «Proiectare şi Execuţie Autostrada Orăştie - Sibiu, lot 3, km 43+855 - km 65+965». În acest sens, menţionăm că lucrările de remediere vor fi executate pe riscul şi cheltuiala Antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru CNADNR SA", potrivit sursei.

Conform CNADNR, în prezent se investighează cauzele care au determinat producerea acestor fisuri în vederea stabilirii măsurilor de remediere necesare iar antreprenorul şi Consultantul aplică un program permanent de monitorizare zilnică, urmărind astfel evoluţia acestui fenomen în vederea remedierii defectelor constatate.

Antreprenorului (Salini Impregilo) i s-a impus de către CNADNR SA să refacă cei 200 - 300 m ai corpului de autostradă unde au apărut degradările prin demolarea acestuia şi refacerea corespunzătoare, în conformitate cu proiectul tehnic aprobat.

Narcis Neaga, directorul General al CNADNR SA: "Decizia demolării a fost luată pentru a identifica exact cauza apriţiei fisurii, mai ales având în vedere că Antreprenorul a avut şi calitatea de Proiectant în cadrul Contractului de lucrări. Lucrarea este încă în garanţie şi, astfel, valoarea de remediere a defectelor va fi suportată în totalitate de către Antreprenor. În ultima vreme, acest proiect atât de discutat a generat apariţia în spaţiul public a numeroase idei, observaţii, comentarii şi chiar acuze, toate îndreptăţite în mare parte, pentru că este vorba despre un proiect important, este vorba despre siguranţa cetăţeanului. Este un proiect început încă din 2011/2012. De-a lungul timpului am cerut respectarea acestuia conform contractului. Asumarea realizării proiectului este însa a Antreprenorului. CNADNR, Beneficiar, a urmărit şi a sesizat de câte ori a fost nevoie apariţia unor eventuale erori. Chiar şi în acest moment, noi, CNADNR, am ajuns până în punctul de a cere chiar demolarea unei porţiuni pentru a fi siguri că proiectul se va finaliza în condiţii de maximă siguranţă. Sunt conştient de presiunea care există. Dar rezolvarea situaţiei actuale nu se poate face decât printr-o decizie drastică, potrivit standardelor de calitate şi siguranţă. Chiar dacă în timp au fost acumulate mai multe tensiuni, chiar dacă am vrea ca peste noapte să rezolvăm această problemă, CNADNR, în toate acţiunile pe care le desfăşoară în acest proiect, trebuie să respecte atât prevederile contractuale cât şi legislaţia în vigoare".

(A.C.)

-----------------

Actualizare 15:57 Vicepreşedintele PNL Mircea Dolha: "O comisie de anchetă în cazul autostrăzii Sibiu-Orăştie este urgentă şi necesară!"

Vicepreşedintele PNL Mircea Dolha susţine că Parlamentul României are obligaţia de a nu rămâne impasibil la dezastrul construirii autostrăzii Sibiu - Orăştie, informează un comunicat de presă al partidului liberal.

Mircea Dolha a declarat: "Este o urgenţă, din punctul meu de vedere, înfiinţarea unei comisii parlamentare care să ancheteze neregulile constatate la realizarea autostrăzii Sibiu-Orăştie, iar în acest sens voi propune conducerii PNL să susţină aceste demers".

Acesta a mai spus că "abuzurile Guvernului Ponta şi incapacitatea acestuia de a gestiona marile investiţii mult trâmbiţate duc la greşeli enorme care costă România milioane de euro". Vicepreşedintele PNL a mai spus că: "Riscul iminent este să pierdem şi finanţări europene de miliarde de euro atât de necesare pentru infrastructură".

Acesta a precizat că ţara noastră a devenit "singura ţară din Europa cu un bilanţ negativ la capitolul autostrăzi".

Mircea Dolha a mai spus că " Nu este posibil ca prim-ministrul Ponta să ordone anul trecut inaugurarea tronsonului Sibiu-Orăştie din raţiuni electorale, fiind atunci "prezidenţiabilul PSD", iar CNADNR-ul să-i facă pe plac şi să constatăm astăzi, la un an distanţă, că una dintre puţinele autostrăzi pe care le avem trebuie demolată".

Acesta a concluzionat că, în urma informaţiilor apărute în presă privind autostrada Sibiu-Orăştie, "este imperios necesar ca Parlamentul să intervină imediat în a verifica aceste aspecte", se mai arată în comunicatul de presă.

(I.D.)

-------------------

Direcţia de Calitate din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a constatat abateri grave la respectarea proiectului de execuţie aprobat pentru Autostrada Orăştie - Sibiu şi dispune demolarea şi refacerea secţiunii km 60 + 600 al Lotului 3, relatează Agerpres. Constructorul Autostrăzii Orăştie - Sibiu Lot 3 este firma italiană Salini Impregilo.

Specialiştii CNADNR au confirmat calitatea necorespunzătoare a pământului de fundare, arătând, într-un raport: "În urma măsurătorilor de capacitate portantă realizate de către CESTRIN în data de 23.09.2015 cu echipamentul PRIMA 100, au rezultat valori de 16MPa (megapascal - n. r.), 25MPa, 56MPa, sub valoarea optimă de 80MPa, ceea ce conduce la lipsa capacităţii portante, deci terenul de fundare nu este corespunzător".

Conform sursei citate, constructorul avea obligaţia pregătirii corespunzătoare a terenului de fundare, prin procedee de stabilizare cu lianţi hidraulici, acest lucru neregăsindu-se în straturile decopertate.

Concluziile documentului CNADNR relevă abateri grave în ceea ce priveşte respectarea proiectului de execuţie aprobat, lipsa saltelei din piatră spartă sort 40 - 63 milimetri şi neevidenţierea stratului de argilă în documentele privind recepţia terenului de fundare.

În acest context, specialiştii CNADNR solicită extinderea investigaţiilor din corpul autostrăzii pe o lungime corespunzătoare, în stânga şi în dreapta zonei de la km 60+600 până la eliminarea din fundaţie a argilei contractile şi realizarea corpului autostrăzii pe o fundaţie sănătoasă.

"Firma de consultanţă CONSITRANS ar fi trebuit să atragă atenţia constructorului Impregilo asupra terenului de fundaţie prin fazele determinante, prin studiile geotehnice analizate şi să nu permită aşternerea saltelei de piatră pe care a emis RNC (Raport de Neconformitate - n. r.)", se mai arată în documentul Direcţiei Calitate a CNADNR.

În data de 3 septembrie, CNADNR a anunţat închiderea circulaţiei rutiere pe Autostrada A1 Orăştie - Sibiu începând din 7 septembrie, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, între Nodul rutier Sălişte (km 270+020) - Nodul rutier Cunţa (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii. Potrivit companiei, lucrările de remediere vor fi realizate de constructor pe propriul risc şi pe cheltuiala acestuia în condiţiile în care aceste defecţiuni au fost determinate de execuţia necorespunzătoare a lucrărilor de către antreprenor şi nu de alunecările de teren.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

23 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7871
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3453
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0070
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.2660

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb