Profiturile pe care le vor înregistra anul viitor principalele companii europene ar putea scădea cu pînă la 4,4% din cauza deprecierii dolarului, respectiv aprecierii monedei unice europene (euro), indică un raport dat publicităţii de "Standard & Poor"s Equity Research". Potrivit acestuia, sectorul de consum, care include autoturismele şi industria de retail, este cel mai expus la fluctuaţiile cursului de schimb, în timp ce sectoarele ce cuprind utilităţile, tehnologia informaţiei şi telecomunicaţiile sînt în măsură să absoarbă efectele aprecierii monedei unice europene. În schimb, companiile europene care au activităţi semnificative în SUA (precum "Pernot Ricard", "Nestlé", "Unilever", "Vivendi" sau "Continental") vor fi în măsură să-şi reducă portofoliul de risc asociat cu o apreciere a monedei euro.
Raportul amintit estimează că, la finele acestui an, rata de schimb euro/dolar ar putea ajunge undeva la un euro pentru 1,32 dolari. Conform celui mai pesimist scenariu avut în vedere de S&P, la finele lui 2007 rata de schimb va fi de un euro pentru 1,45 dolari, ceea ce ar reduce cu peste 5% profiturile companiilor europene din sectorul bunurilor de larg consum.