Investiţiile în comerţul en detail din România ar putea să ajungă în acest an la 700 milioane de euro, ţara îndreptându-se spre poziţia de lider central-european în domeniul atragerii investiţiilor societăţilor comerciale, se afirmă într-un studiu al firmei de analiză "PMR", citat de Rompres.
În cursul anului trecut au intrat pe piaţa din ţara noastră marile companii de retail "Auchan" şi "Real", şi de aceea nimeni nu credea că anul acesta investiţiile în acest domeniu vor fi mai mari. Cu toate acestea, analiştii "PMR" spun că ţara noastră are şanse mari ca în 2007 să atragă cele mai mari investiţii în comerţul en detail din regiune. În raportul "Retailers" strategies in CEE 2007" publicat de PMR se mai arată că investiţiile în retail vor ajunge în ţara noastră la peste 30 de euro pe cap de locuitor, cu peste 50% mai mare decât cel din Polonia.
România va fi vedeta investiţiilor în segmentul comerţului en detail şi pentru că pieţele din Polonia, Cehia, Ungaria şi Slovacia sunt saturate, crede Marcin Szaleniec, analist al comerţului en detail din "PMR". Domnia sa a mai subliniat şi faptul că de piaţa de retail din ţara noastră sunt interesate şi firme din Polonia. Un exemplu este compania de îmbrăcăminte "Vistula & Wólczanka", care începând cu acest an doreşte să deschidă mai multe magazine la Bucureşti. Pe de altă parte, în Polonia şi-a anunţat intrarea compania "Aldi", cea mai mare reţea de discounturi din Europa.
Jerzy GarczyZski, directorul Camerei Poloneze de Textile şi Îmbrăcăminte a declarat că investitorii străini care produc haine în lohn au fost atraşi în ţara noastră de preţurile scăzute atât în ceea ce priveşte mâna de lucru, cât şi pentru alte servicii. Un alt motiv, crede domnul GarczyZski este lipsa unor prevederi referitoare la protecţia mediului sau cea socială la fel de riguroase ca cele din UE. Domnia sa crede că faptul că hainele unor firme prestigioase ca H&M, Armani sau Max Mara sunt produse în ţara noastră face din România un producător de haine la scară europeană.