RĂSTURNARE DE SITUAŢIE Ioan Rus: "Statul ar trebui să deţină pachetul majoritar la Portul Constanţa"

V.P.
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 25 iulie 2014

Ioan Rus: "Statul ar trebui să deţină pachetul majoritar la Portul Constanţa"

"Nu exclud posibilitatea să dăm acţiuni Consiliului Local Constanţa"

Ministrul Transporturilor spune că decizia finală nu îi aparţine, ci este a Guvernului

După scandalul stârnit de ideea fostului ministru Dan Şova ca Guvernul ofere un pachet din Portul Constanţa Consiliului Local, noul ministru Ioan Rus spune că, în opinia sa, statul ar trebui să păstreze pachetul majoritar.

Declaraţia este menită să îi liniştitească pe sindicaliştii care au organizat proteste faţă de primarul Radu Mazăre şi Dan Şova. De fapt, Ioan Rus lasă loc ca, "în practică" să se întâmple orice, întrucât precizează că decizia asupra deţinerilor la Port nu îi aparţine, ci este a Guvernului.

Ministrul Transporturilor a declarat ieri că, în opinia sa, statul ar trebui să păstreze minim 50% plus o acţiune la compania care administrează Portul Constanţa, cu importanţă strategică pentru România, dar admite că decizia legată de modificările de acţionariat aparţine Guvernului.

Domnia sa a spus, potrivit Mediafax: "Eu cred că acolo putem privatiza până la 50% minus o acţiune, 50% plus o acţiune minim trebuie să rămână în proprietatea statului.

V-am spus ce gândesc eu, este o decizie care va aparţine Guvernului României şi nu ministrului Transporturilor. Astăzi, când noi vorbim, eu aşa gândesc. Nu exclud posibilitatea să dăm comunităţii locale, nu exclud varianta în care să dau acţiuni pe bursă".

În prezent, Ministerul Transporturilor este acţionar majoritar la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, cu 60%, iar Fondul Proprietatea şi Primăria Constanţa deţin fiecare câte 20% din capital.

Guvernul şi Primăria Constanţa vor ca Ministerul Transporturilor să cedeze 13% din acţiuni Consiliului Local şi să listeze pe bursă un pachet de 14% din titluri. Posibilitatea creşterii participaţiei Primăriei Constanţa a stârnit numeroase critici din partea operatorilor portuari şi a sindicatelor din port, dar şi în mediul politic de la nivel central.

Referitor la privatizarea altor companii din subordinea Transporturilor, ministrul apreciază că transferul de proprietate trebuie realizat atunci când companiile sunt solide din punct de vedere economic, pentru maximizarea preţului de vânzare.

Demisia lui Dan Şova din fruntea Ministerului Transporturilor a fost primită cu multă bucurie în rândul sindicaliştilor care se opun trecerii unui pachet de 13% din acţiunile Portului Constanţa de la statul român la Consiliul Local Constanţa, ne-a declarat, recent, liderul Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare (FNSP), Mircea Burlacu. Totodată, domnia sa ne-a menţionat că Federaţia a iniţiat dialogul cu noul ministru de la Transporturi, Ioan Rus, şi că aşteaptă răspunsul din partea guvernantului.

Mircea Burlacu ne-a declarat, la jumătatea lunii: "Nu s-a schimbat nimic deocamdată în ceea ce priveşte situaţia de la Portul Constanţa. Ne bucură foarte mult demisia lui Şova. Sperăm ca Ioan Rus să înţeleagă problemele, noi îl cunoaştem drept un domn cu capul pe umeri şi responsabil. Am iniţiat un dialog cu noul ministru, urmează să primim un răspuns şi să ne putem întâlni. Dar acest lucru nu înseamnă în niciun caz că cedăm. Mergem până în pânzele albe pentru dreptate".

Mutarea pachetului de acţiuni ale Portului Constanţa de la Ministerul Transporturilor la Consiliul Local Constanţa, iniţiată de fostul ministru de la Transporturi Dan Şova, a provocat un imens scandal la malul Mării Negre. Proteste şi ample manifestaţii de stradă, organizate de sindicalişti şi de anumiţi operatori portuari importanţi, au avut loc în Constanţa şi în luna mai, principalul vizat fiind primarul Radu Mazăre, care este acuzat, printre altele, că încearcă să pună mâna pe Port pentru a face jocurile anumitor grupuri de interese străine, sau pentru că ar avea un interes personal. În replică, edilul Constanţei a spus, la vremea respectivă, că dacă ar fi dorit să facă o afacere nu l-ar fi putut împiedica nimeni, mai ales că PSD este la guvernare: "Puteţi să mă suspectaţi de orice, inclusiv că merg pe tocuri. Dacă doream să am o afacere în port, ce m-ar fi împiedicat să o fac, mai ales acum? Nu sunt prieten cu Şova, nu sunt ai noştri la guvern? Că aşa se fac afacerile în port, când sunt ai noştri la guvern", a afirmat Mazăre.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. de bun simt opinia lui rus, guvernul trebuie sa detina peste 50% din portul constanta, deoarece este obiectiv strategic; in port ar fi buna disciplina fiscala, ce ar aduce cateva miliarde de euro la buget si ar permite reducerea CAS cu inca 5%

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb