Real Hypermarket a amânat deschiderea a două magazine în anul 2009, deoarece dezvoltatorii contractaţi de companie nu au putut obţine credite bancare pentru derularea proiectelor, a declarat, azi, directorul general al Real, Tjeerd Jegen, după o conferinţă de presă prilejuită de deschiderea unui nou magazin la Arad.
Real Hypermarket estima că în anul 2009 va deschide şapte magazine noi în România, iar în prezent, planurile companiei includ inaugurarea a cinci magazine. Investiţia totală va depăşi valoarea de 100 milioane euro.
"Compania Real nu este afectată în mod direct de criza financiară şi de situaţia economică din România. Însă, indirect, am amânat deschiderea a două magazine deoarece o parte dintre dezvoltatori nu au putut obţine credite bancare pentru derularea proiectelor. Este posibil, însă, ca în anul 2009 aceştia să le obţină. Planurile noaste de expansiune nu s-au modificat, însă, din acest motiv", a afirmat Tjeerd Jegen.
Criza financiară nu a afectat vânzările Real, potrivit acestuia. "Din contră, acestea au crescut semnificativ în luna octombrie în comparaţie cu lunile trecute. Creşterea vânzărilor se datorează, în principal, schimbării comportamentului consumatorilor, care preferă să cumpere din hypermarketuri, decât din magazine mai mici sau din afara ţării, în cazul celor din vestul României", a adăugat directorul general al Real.