• În urma achiziţiei, compania îşi lărgeşte portofoliul produselor destinate sănătăţii, cîştigînd mărci precum Clearasil, Nurofen şi Strepsils
Compania multinaţională "Reckitt Benckiser", care fabrică produse pentru întreţinerea locuinţei, va prelua "Boots Healthcare International" (BHI), divizia de medicamente fără prescripţie a lanţului de farmacii "Boots Group". Preţul tranzacţiei este de 1,93 miliarde de lire sterline (3,43 miliarde de dolari) în numerar, iar "Reckitt" a învins în cursa pentru BHI companii importante, precum "GlaxoSmithKline" Plc Marea Britanie şi "Bayer" AG Germania. Analiştii estimau că BHI va fi vîndută pentru aproximativ 1,2 miliarde de lire sterline, însă preţul a crescut treptat, pe măsură ce companiile interesate şi-au majorat ofertele. În urma operaţiunii de preluare, "Reckitt Benckiser" obţine mărci importante, printre care Clearasil, Nurofen şi Strepsils.
La începutul acestei săptămîni, Boots şi-a anunţat intenţia să preia rivalul "Alliance UniChem", urmînd să creeze astfel un grup pan-european în sectorul farmaceutic, cu o cifră de afaceri de pes-te 13 miliarde de lire sterline. Realizarea acestei fuziuni a fost condiţionată de încheierea cu succes a licitaţiei pentru BHI. "Boots" intenţionează să returneze către investitorii săi aproximativ 1,43 miliarde de lire sterline din banii primiţi pe BHI.
"Reckitt Benckiser" estimează că va realiza economii de aproximativ 75 de milioane de lire sterline pînă în 2008 în urma achiziţiei. Pe de altă parte, compania va cheltui 150 de milioane de lire pe acţiuni de restructurare a operaţiunilor.
"Reckitt", cel mai mare fabricant mondial de produse de curăţat pentru bucătărie şi baie, urmăreşte să-şi extindă operaţiunile de pe segmentul îngrijirii personale şi a sănătăţii, segment care îi aduce aproximativ 15% din vînzări. Achiziţia îi va permite companiei să distribuie produsele "Boots" pe pieţe noi, printre care Asia, Africa şi America Latină. "Nu poţi avea o asemenea oportunitate în fiecare zi", declară Colin Day, director financiar al "Reckitt". Acesta arată că, în nici un caz, achiziţia nu reprezintă o decizie "impulsivă".