• În cei 120 mp, magazinul reuneşte circa o mie de sortimente de delicatese, din diverse ţări
Circa o mie de sortimente de delicatese se află pe rafturile magazinului "La Bunătăţuri", relocat, de acum două zile, de pe Maria Rosetti în zona Romană din Capitală. Locaţia mai bună şi spaţiul mai mare sunt motivele care stau la baza acestei relocări, ne-a spus, în cadrul unui interviu, Cezar Andrei, proprietarul magazinului, care şi-a arătat speranţa că afacerea va merge din ce în ce mai bine în urma noii investiţii: "Am simţit nevoia unei schimbări, am dorit să facem mai mult pentru acest magazin, clienţii să fie mai încântaţi, spaţiul să fie mai mare, mai la îndemâna clienţilor noştri, sortimentele de produse să fie mai multe. Din dorinţa de a face această afacere să meargă mai bine, am adus tot mai multe produse şi spaţiul vechi devenise neîncăpător. Aveam nevoie de o altă locaţie".
Domnia sa estimează că, în 2012, media vânzărilor lunare va ajunge la 40.000-50.000 de euro, ceea ce ar însemna o creştere faţă de anul trecut.
Cele mai bune luni din an sunt cele în care serbăm Paştele şi Crăciunul. În 2011, vânzările din perioada Crăciunului au fost cu 30-40% mai mari faţă de aceeaşi lună a lui 2010. Cezar Andrei speră ca şi anul acesta să fie la fel: "Aşteptăm să vină Paştele şi, dacă este aşa cum ne-am aşteptat, cu siguranţă vom mai des-chide un magazin în acest an".
Investiţia în noua locaţie, care are o suprafaţă de 120 de metri pătraţi, se ridică la aproximativ 80.000 de euro, iar valoarea mărfurilor din magazin este de circa 200.000 de euro.
Camelia şi Cezar Andrei se aprovizionează singuri cu produse tradiţionale din ţări precum Spania, Franţa, Belgia, dar mai ales Grecia, întrucât, după cum afirmă aceştia, niciun distribuitor nu aduce astfel de mărfuri în ţara noastră: "Ne-am ambiţionat să aducem produse care nu se găsesc în alte magazine. 80% din ceea ce se găseşte în magazine, cu excepţia vinurilor, sunt importate de noi, din Franţa, Belgia, Italia, Spania, Grecia. Avem maşina noastră, iar Grecia este emblema. În special iaurtul grecesc este foarte apreciat. Avem clienţi care şi-au petrecut vacanţa pe litoralul elen şi care solicită acest tip de iaurt. Mai sunt brânza feta, măslinele etc. Din Belgia aducem gama de praline; aducem praline şi din Franţa. Aceste produse pe care le vedeţi la noi nu le distribuie nimeni".
Cei doi tineri antreprenori spun că şi-au fidelizat clienţii şi speră ca şi după schimbarea locaţiei aceştia să rămână fideli magazinului "La Bunătăţuri": "Noi încercăm să fim aşa cum suntem - nişte oameni simpli, amabili, prezenţi printre vânzători şi printre clienţi".
Deşi produsele pe care le găsim în acest magazin sunt de lux şi, în consecinţă, sunt scumpe, clienţii nu sunt doar din cei care au venituri mari, potrivit soţilor Andrei: "Sunt produse scumpe, pentru că sunt specialităţi, cum ar fi foie-gras, specialităţile de brânză, iaurturile, dar nu avem doar clienţi cu foarte mulţi bani. Cine intră în acest magazin pleacă cu ceva, întrucât avem şi produsele de Bucovina, tradiţionale româneşti, care au preţuri mai accesibile. Colaborăm cu doi dintre cei mai buni furnizori din Gura Humorului, iar adaosul comercial este foarte mic".
Pe lângă rafturile în care se găsesc produse de tip food, magazinul de pe Calea Dorobanţilor are şi o cameră specială pentru vinuri şi băuturi alese şi pentru trabucuri, unde vor avea loc şi degustări.
"Vinurile sunt din toată lumea, cu preponderenţă Italia, Franţa, Chile. Cele mai bune vânzări le avem pe vinurile italieneşti distribuite de < Vinitaly Deluxe >, pentru că sunt foarte bine alese. Nu putem lăsa deoparte, însă, vinurile româneşti, care sunt foarte apreciate de cumpărători, având o pondere de 50% în vânzările de vinuri", ne-a mai spus domnul Andrei.
Camelia şi Cezar Andrei deţin şi restaurantul "Mesogios" din Bucureşti, în care pot fi servite doar specialităţi din peşte şi fructe de mare. Deschis cu 12 ani în urmă, acesta şi-a format o clientelă de nivel mediu către high, circa 70% din preparate având specific grecesc, 10% cipriot şi restul meniului bazându-se pe bucătăria mediteraneană. După cum ne-a spus Cezar Andrei, restaurantul are vânzări bune, deşi trece printr-o perioadă dificilă: "Restaurantul trece printr-o perioadă grea, dar avem clienţi care au rămas fideli şi vânzările sunt bune. Anul trecut a fost mai bun faţă de 2010. La noi nu s-a simţit criza nici în 2008, nici în 2009, cel mai rău a fost în 2010, dar în 2011 vânzările au început din nou să crească şi sper să se menţină pe acelaşi trend. Restaurantul este de nişă, iar fructele de mare nu sunt ieftine pe nicăieri. Sunt produse de lux, dar românii au început să călătorească din ce în ce mai mult şi observăm că şi gusturile lor sunt tot mai pretenţioase".
Mihai Soare, managerul restaurantului, ne-a precizat, anul trecut, că magazinul "La Bunătăţuri" a fost înfiinţat ca urmare a cererilor venite din partea clienţilor restaurantului: "Pentru restaurant ne aducem singuri marfa din Grecia. La cererea clienţilor, care făceau comenzi ce nu aveau legătură cu restaurantul când ştiau că mergem după marfă - ulei, iaurt, brânză - ne-am gândit să deschidem şi un magazin".