ZOOT, retailer online ceh de vestimentaţie, prezent şi pe piaţa de e-commerce din România de la sfârşitul anului 2015, a lansat Alchymi - brand propriu dedicat femeilor. Această etichetă nouă de colecţii vestimentare feminine vine să completeze o listă de branduri proprii - cel de încălţăminte şi accesorii OJJU şi tricourile ZOOT Original.
Petr Lad¾ov, Chief Financial Officer ZOOT, a declarat: "Planificăm să ne întărim zona de branduri proprii. Este o tendinţă de business pe care o prospectăm şi o dezvoltăm de ceva vreme. În acest an, ţintim către 10% venituri realizate prin brandurile private ZOOT, astfel încât, în 2017, să avem 15-20%".
Pe lângă online, ZOOT România a început expansiunea la nivel naţional cu magazinele sale de Fericire (offline) ZOOT, care sunt de tip Try&Buy, clienţii putând proba tot ceea ce comandă online, pentru ca, la final, să plătească şi să plece acasă doar cu ceea ce li se potriveşte.
Robert Berza, Country Manager, explică: "Suntem un retailer online, care are şi locaţii offline, Cabine de Fericire - în care probezi înainte de a plăti -, dar şi o revistă de modă. E o infrastructură suplimentară în schema clasică a unui e-commerce, care ne dă încredere că putem creşte şi susţine zona de branduri private. De ce ne dorim asta? Pentru că putem gândi, crea şi produce colecţiile de modă pe care vedem că şi le doresc clienţii noştri".
Produsele sunt create de către o echipă din Praga, alcătuită din zece ZOOTers: designeri, designeri grafici, project manageri şi experţi în tehnologie. În funcţie de brand, producţia are loc în diferite locuri din Europa, precum Spania (OJJU) şi Cehia. ZOOT plănuieşte ca Alchymi să fie mai mult decât un alt nume propriu în portofoliu şi pregăteşte intrarea acestuia şi pe pieţele internaţionale. Vânzările pentru prima colecţie au loc deja pe platformele din Cehia, Slovacia şi România. Sub viziunea sintetizată în sloganul "You are the secret ingredient", Alchymi are în vedere femeia în plin proces al descoperirii de sine, cu personalitate distinctă şi puternică - o femeie ce îşi asumă fiecare alegere, chiar şi vestimentară.
©tìpanka Pivcova, creator al noului brand, a menţionat: "Suntem interesaţi de femei care adoră ceea ce fac şi cărora nu le este teamă să iasă din cotidian şi din ceea ce alţii consideră ca fiind normal".
• În opt locaţii după şase luni
În primele săptămâni de la lansarea în România, ZOOT a operat cu trei Cabine de Fericire, ceea ce s-a dovedit insuficient în opinia lui Robert Berza, care ne-a declarat: "A fost foarte important să realizăm, câteva luni la rând, dacă modelul din Cehia poate fi replicat 100%. Am preferat această abordare în loc să ieşim în piaţă cu zeci de Cabine de Fericire - nu am vrut să aruncăm cu banii pe fereastră, am aşteptat şi am răspuns din mers cerinţelor, fiind acum, după şase luni, în cinci locaţii în Bucureşti, două în Cluj şi una la Timişoara".
Întrebat despre următorul oraş în care se va extinde compania, domnia sa a precizat: "Ne uităm pe hartă - Iaşi, Braşov, Sibiu, Constanţa. Nu ştim exact, dar în Transilvania ne uităm mai atent. Analizăm foarte mult oraşele şi locaţiile pe care le putem avea acolo. Degeaba caut eu o locaţie la Braşov, dacă găsesc altceva mai bun în Constanţa. Nu conteaza care e primul, cert e că ne dorim cât mai curând să vorbim şi despre al nouălea".
Reprezentanţii ZOOT au declarat pentru ziarul BURSA că, în momentul în care se instalează într-o nouă locaţie, vine şi încrederea clientelei. "Nu suntem doar un site, e o chestie de încredere când vii şi cu locaţii. Rezultatele de până acum sunt foarte bune, ceea ce ne dă încredere să continuăm extinderea în oraşele mari. La noi nu te hăituieşte nimeni cu clasica întrebare «Cu ce vă mai pot ajuta?»", a subliniat Ladislav Trpak, CEO şi fondator.