Grupul Leoni, specializat în producţia de cabluri auto, şi-a redus estimările privind vânzările în 2016, pentru a treia oară în ultimele cinci luni, citând perspectivele economice mai slabe şi costurile cu forţa de muncă în România, care ar urma să afecteze profitul companiei germane în următorii ani, transmite Reuters.
"Ritmul de creştere este mai puţin dinamic, în special în China, Rusia, SUA şi Europa", a afirmat directorul general Dieter Belle, care a avertizat că, în urma calculării greşite a costurilor cu forţa de muncă la o fabrică din România, în 2017 şi 2018 va fi afectat profitul la divizia de sisteme de cablare.
Vânzările ar urma să scadă la 4,4 miliarde de euro (4,88 miliarde de dolari) în acest an, faţă de 4,5 miliarde de euro în 2014, în timp ce analiştii se aşteaptă la 4,6 miliarde de euro, precizează sursa citată
Leoni, lider global în furnizarea de sisteme de cablare şi tehnologie de cablu, şi-a redus deja estimările în septembrie şi în octombrie, din cauza depăşirii costurilor, atribuite majorării salariilor în Europa de Est, şi a cerinţelor mai ridicate decât se estima pentru unele proiecte, aminteşte Reuters.
Acţiunile Leoni, care în ultimele şase luni şi-au pierdut aproximativ jumătate din valoare, se tranzacţionau luni în scădere cu 6,9%.
Din cauza costurilor de restructurare de 30 milioane de euro, profitul înainte de taxe şi impozite din acest an va scădea la 105 milioane de euro, de la 151 milioane de euro în 2014, a avertizat compania germană. Obiectivul de îmbunătăţire a marjei operaţionale la 7% anul acesta, de la 4,4% în 2015, a devenit acum o ţintă pe termen lung, transmite Reuters.
Printre clienţii Leoni se află Volkswagen, Siemens şi Deutsche Telekom.