Producătorul auto Stellantis îşi propune să crească vânzările de vehicule comerciale uşoare (LCV) cu 25% până în 2027, pentru a ajunge din urmă liderul global al pieţei, Ford Motor, a declarat ieri şeful diviziei de profil, prezentând noua gamă a grupului, transmite Reuters.
Stellantis, cel de-al treilea mare producător auto din lume, a vândut anul trecut 1,6 milioane de vehicule comercial uşoare, la nivel global, sub mărcile sale Fiat, Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall şi Ram, cu venituri de aproximativ 60 de miliarde de euro (63,4 miliarde de dolari), o treime din vânzările sale anuale totale.
"Vrem să fim numărul unu (global) în LCV-uri. Liga Campionilor LCV-ului este Ford, noi şi Toyota. Pentru a fi numărul unu trebuie să învingem Ford", a spus Jean-Philippe Imparato, adăugând că anul trecut Ford a vândut cu 300.000 de vehicule utilitare mai multe decât Stellantis.
Vânzările Stellantis LCV s-au ridicat la 1,1 milioane de unităţi până acum în 2023, în timp ce se aşteaptă să însumeze aproximativ 1,8 milioane pentru întregul an.
Grupul a declarat miercuri că a înfiinţat o unitate specifică, numită Pro One, care supraveghează activităţile afacerii sale cu vehicule utilitare.
Imparato, care conduce şi marca premium Alfa Romeo a Stellantis, a declarat că posibilităţile de extindere a veniturilor ar veni în principal de la camionetele din America de Nord, unde oferta viitoare va include Ram ProMaster EV, şi de la pickupurile din America de Sud, Africa şi Asia, cu un rol cheie pentru creşterea mărcii Ram dincolo de piaţa sa de origine din SUA.
"Capacitatea (de producţie) nu este o problemă", a spus Imparato.
Stellantis, care este în prezent principalul producător de LV-uri în Europa şi America de Sud, şi-a prezentat miercuri gama reînnoită de 12 autoutilitare compacte, medii şi mari pentru mărcile Fiat, Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, la centrul său de testare Balocco, în nordul Italiei.
Toate sunt bazate pe platformele specifice X250 şi EMP2 LCV existente în grup.
Ca parte a planului său până în 2030, Stellantis, înfiinţată în 2021 prin fuziunea dintre Fiat Chrysler şi grupul francez PSA, îşi propune să-şi dubleze veniturile din LCV-uri faţă de 2021 şi să aibă 40% din vânzările LCV de la vehicule cu emisii zero.