Reveal Marketing Research, în colaborare cu Kaufland România, UniCredit Bank şi Valorem, a realizat cea de-a doua ediţie a barometrului anual despre comportamentele şi aşteptările consumatorilor referitoare la sustenabilitate, urmărind modul în care acestea au evoluat comparativ cu studiul similar desfăşurat în septembrie 2022.
Pe fondul evenimentelor socio-economice din ultimul an preocuparea românilor pentru sustenabilitate este în scădere
Rezultatele barometrului realizat de Reveal Marketing Research arată că în 2023, 36% dintre respondenţi consideră sustenabilitatea o tema importantă pentru români, procentul diminuându-se cu 27% comparativ cu 2022. Scăderea amplorii preocupării pentru sustenabilitate poate fi explicată prin prisma faptului că problemele economice sau sociale din ultimul an au acaparat atenţia în detrimentul chestiunilor legate de sustenabilitate.
Chiar dacă în prezent nivelul de cunoaştere şi conştientizare a importanţei sustenabilităţii este unul ridicat, 85% dintre români declarând că este un subiect de interes la care se gândesc, aceştia manifestă mai degrabă o atitudine pasivă dacă ne referim la acţiuni care să susţină cauza. Astfel că, 48% dintre români declară că se implică ocazional în activităţi sustenabile, cel mai frecvent comportament fiind colectarea selectivă a deşeurilor, în timp ce doar 15% declară că se implică activ în diferite activităţi sustenabile, maturii fără partener diferenţiindu-se ca fiind principalii susţinători ai cauzei (20%).
7 din 10 români consideră că investiţiile în inovaţii tehnologice vor aduce soluţii pentru problemele de sustenabilitate din societate şi vor contura un viitor mai bun
Printre cele mai importante probleme de sustenabilitate menţionate de respondenţi se numără poluarea aerului, defrişarea pădurilor, poluarea din deşeuri, calitatea alimentelor produse pe scară largă sau încălzirea globală. Românii consideră că pentru a diminua aceste ameninţări şi a obţine schimbări semnificative sunt necesare eforturi coordonate din partea companiilor (75%), indivizilor (74%) şi a guvernelor (71%).