Compania de retail Rewe România a inaugurat luna aceasta la Turda, al doilea centru logistic din ţară în care a investit aproximativ 12 milioane de euro şi care va deservi magazinele Penny Market şi Penny Market XXL din Transilvania, a informat retailerul. "Prin centrul logistic de la Turda am creat premisele unei expanisuni semnificative în Transilvania, zonă până acum neabordată de noi, din considerente de costuri logistice" au declarat reprezentanţii Rewe România.
Noul centru logistic are o suprafaţă construită de circa 16.500 metri pătraţi şi se află pe o suprafaţă de teren de 109.500 metri pătraţi. În prezent, centrul logistic Turda are 100 de angajaţi şi deserveşte opt magazine Penny şi un Penny Market XXL din Sibiu.
Numărul supermarketurilor Penny din zona Transilvaniei va creşte însă spre sfârşitul lunii, când Rewe România va mai deschide încă trei magazine, din care două la Arad în data de 19 decembrie şi 29 decembrie şi unul la Turda pe 28 decembrie. Centrul logistic din Turda va ajunge astfel la 11 Penny Market deservite până la finele lui 2007.
În 2008, expansiunea Penny Market şi Penny Market XXL vizează absolut toate zonele din ţară, prin deschiderea celor 20 - 25 de Penny Market planificate şi a celor două Penny Market XXL (din care unul în cadrul Unirea Shopping Center Braşov, în februarie 2008). Reprezentanţii companiei anunţau anul trecut investiţii de 180-200 milioane de euro până în 2011, în terenuri, clădiri, echipamente, iar pe termen lung, vizează o reţea de 150-200 de magazine în România.
Grupul german Rewe operează în România din 1999 prin intermediul diviziilor Billa, Penny şi Selgros care au contribuit, în 2006, cu 25% la totalul vânzărilor de 3,84 miliarde euro înregistrat pe piaţa est europeană.
Segmentul de discount are în România o cotă de 5% pe piaţa de retail, iar jucătorii concurenţi pe acest segment sunt miniMax Discount, Megadiscount şi Plus Discount.