Revigorarea cererii din sectorul industrial şi IT a sporit vânzările companiei specializate la nivel global în managementul energiei "Schneider Electric" cu 10,5%, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Astfel, societatea a reuşit să raporteze, la finele primului semestru din 2010, un profit net de 735 milioane de euro, dublu faţă de cel înregistrat în perioada ianuarie - iunie 2009.
Jean-Pascal Tricoire, Preşedinte şi CEO Schneider Electric, a declarat: "Compania noastră a câştigat teren în ultimele luni. Am beneficiat de expunerea noastră diversificată pe pieţele finale, piaţa industrială şi centrele de date fiind primele ce şi-au revenit. A continuat tendinţa robustă a pieţelor emergente, în special în sectoarele eficienţei energetice şi energiei regenerabile".
Reprezentanţii companiei au mai spus că, având în vedere eficienţa operaţională şi productivitatea dobândită, societatea este în măsură să atingă în 2011 obiectivul de reducere a costurilor în trei ani cu 1,6 miliarde euro.
"În paralel, am reînceput investiţiile pentru dezvoltare în economiile emergente. Drept urmare, creştem ţinta pentru anul în curs şi aşteptăm o creştere organică a vânzărilor în cea de-a doua jumătate a anului similară cu cea din prima jumătate şi o marjă EBITA în jur de 15,5% înainte de restructurarea costurilor şi de impactul consolidării cu Areva Distribution", a mai subliniat şeful "Schneider Electric".
Soluţiile şi serviciile companiei au înregistrat creşteri substanţiale, datorită ascensiunii solide ale proiectelor în regiunea Asia-Pacific şi a implementării soluţiilor de energie regenerabilă în Europa. Creşterea în domeniul distribuţiei electrice de joasă tensiune s-a accelerat ca urmare a revenirii cererii industriale şi a economiilor în dezvoltare, ce au compensat cererea slabă de pe pieţele mature.
În sectorul industriei, care ocupă circa 20% din vânzările totale ale Grupului, creşterea vânzărilor s-a accelerat în trimestrul al doilea cu 27,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ca şi în trimestrul precedent, compania a continuat să beneficieze de pe urma revenirii pieţelor finale la nivel global şi a investiţiilor în infrastructura din economiile emergente.
Europa de Vest (32% din vânzările Grupului) a înregistrat o creştere de 6% faţă de trimestrul similar din 2009, în timp ce vânzările în economiile emergente au crescut cu 17% reprezentând 35% din vânzările raportate. Vânzările din zona Europei de Est dar şi din America Latină (17% din Grup) au crescut cu 8%.