După scăderile înregistrate în 2019 şi 2020, transportul feroviar de marfă în Uniunea Europeană a revenit pe creştere în 2021, iar România se numără printre statele cu cele mai importante creşteri anuale, arată datele publicate astăzi de Eurostat, transmite Agerpres.
Dintre cele 27 de state membre, transportul feroviar de marfă a scăzut în 2021 comparativ cu 2020 doar în şapte state, în timp ce în restul de 20 de state a crescut. Cele mai mari creşteri procentuale au fost înregistrate în: Estonia (22,9%), Spania (20,3%), Slovacia (18,6%), Italia (15%), Germania (13,5%), Franţa (13,3%) şi România (10,9%).
În cifre absolute, însă, Germania a fost de departe ţara cu cea mai mare creştere, cu 14,7 miliarde tone-kilometri (tkm) între 2020 şi 2021, urmată de Franţa cu o creştere de 4,2 miliarde tone-kilometri (tkm).
La nivelul întregii Uniuni Europene, transportul feroviar de marfă a crescut cu 8,7% în 2021, până la 399 miliarde tone-kilometri (tkm), după scăderile de 2,2% în 2019 şi 6,1% în 2020.
Germania a fost principalul contribuitor la performanţele înregistrate de transportul feroviar de marfă din UE, cu 123 de miliarde tkm în 2021, reprezentând aproximativ 31% din totalul UE. Urmează Polonia şi Franţa cu 54 respectiv 36 de miliarde tkm. La polul opus se situează Grecia, Luxemburg şi Irlanda, care au înregistrat performanţe mai mici de un miliard de tkm în 2021.
Principalele bunuri transportate pe calea ferată au fost minereul de fier şi alte minereuri, cărbunele, ţiţeiul brut şi gazele naturale, precum şi produsele petroliere rafinate şi produsele chimice.