Roweb, companie românească de servicii software end-to-end, a obţinut în 2021 venituri de peste 3,75 milioane de euro din dezvoltarea de software custom pentru companii din piaţa externă, conform unui comunicat remis redacţiei. O componentă relevantă în strategia de dezvoltare a portofoliului de clienţi externi este reprezentată de participarea companiei la evenimentele internaţionale de profil.
Potrivit sursei citate, portofoliul Roweb include clienţi din întreaga lume, în special din UE, UK şi America de Nord, valoarea reală a acestor colaborări fiind dată de complexitatea proiectelor şi de longevitatea parteneriatelor, unele de peste 14 ani.
Roweb are o rată de retenţie de 80% a clienţilor, pentru cei mai mulţi dezvoltând de la zero soluţii complexe, prin tehnologii şi framework-uri moderne. Cele mai solicitate soluţii şi servicii pentru clienţii externi sunt: web development - business applications, mobile development, software architecture, cloud integration, ecommerce, mentenanţă şi suport etc. Majoritatea industriilor în care activează clienţii Roweb sunt: recrutare & HR, finanţe & asigurări, imobiliare, tursim & ospitalitate, transport & logistică şi e-commerce.
O garanţie suplimentară oferită partenerilor săi, pe lângă proiectele de succes din portofoliu, constă în expertiza îndelungată a companiei, prezentă pe piaţă din 2004. Totodată, clienţii beneficiază de experienţa solidă a echipei Roweb, 50% fiind formată din developeri seniori cu minim 10 ani de activitate în industrie şi în cadrul firmei.
Pentru 2022, focusul companiei este dezvoltarea pe piaţa din UK, însă în următorii trei ani îşi propune extinderea şi în alte regiuni, acolo unde brandul Roweb este deja cunoscut prin dezvoltarea unor proiecte pentru companii cu notorietate locală. Printre ţările vizate se numără: Danemarca, Belgia, Olanda, Elveţia, Germania, USA, Orientul Mijlociu, etc., subliniază sursa citată.
Participarea la evenimente internaţionale, parte din strategia de atragere a noilor clienţi externi
Roweb a început să participe la evenimente business şi tech încă din 2014, la o parte dintre ele având o prezenţă constantă - GITEX Technology Week din Dubai, MWC Barcelona, MWC Las Vegas, LEC Geneva, Swiss IT Forums Geneva, GPeC România. În cadrul celor externe, compania participă cu stand expoziţional, ca parte din delegaţia oficială a României.
"Întrucât un procent atât de mare din business-ul Roweb vine din pieţe internaţionale, un pas important în strategia de creştere a vizibilităţii în ţările vizate este reprezentat de participarea fizică la evenimentele tech. Deoarece modelul nostru de business presupune un proces complex, fiind vorba de proiecte mari, pe termen lung, aceste participări se traduc prin oportunităţi de cunoaştere şi socializare care deschid calea spre o relaţie de încredere", a declarat Viorel Costea, CEO şi co-fondator Roweb.
Extinderea accelerată a portofoliului de clienţi, creşterea notorietăţii în spaţiul internaţional şi extinderea echipelor tehnice sunt printre cele mai importante obiective stabilite de companie pentru anul acesta. În acest sens, Roweb se află într-un flux continuu de procese de recrutare a unor developeri cu experienţă sau cu potenţial de evoluţie, pe tehnologii şi framework-uri moderne, se mai arată în comunicat.