Compania Ryanair şi-a manifestat ieri nemulţumirea, în cadrul unei conferinţe de presă, faţă de colaborarea cu managementul Aeroportului Otopeni (OTP), şi cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor.
David O'Brien, Chief Commercial Officer al Ryanair, a declarat că, în luna mai, le-a solicitat directorului general al Aeroportului Otopeni, Sorinel Ciobanu, şi fostului ministru al Transporturilor, Ioan Rus, aprobarea pentru creşterea numărului de zboruri de la 8 rute, în 2015-2016, până la 34 de rute, în 2018-2019, astfel încât să ajungă să transporte 3,4 milioane de pasageri pe an. Cererea a rămas fără răspuns, în ciuda insistenţelor sale, potrivit oficialului Ryanair.
Propunerea conducerii Ryanair din luna mai urmărea, conform oficialilor firmei, protejarea veniturilor actuale ale "Henri Coandă", posibilitatea de creştere pentru toate companiile, stimularea noilor rute şi a capacităţii celor existente, precum şi utilizarea eficientă a infrastructurii.
O' Brien a apreciat că potenţialul de creştere a Aeroportului Otopeni este foarte mare, dar că autorităţile nu fac nimic pentru dezvoltarea traficului aerian.
Ryanair a anunţat programul de vară pentru anul viitor. Compania va efectua zboruri şi pe 4 noi rute - din Bucureşti către Bologna (cele mai numeroase curse, 5 pe săptămână), Milano Bergamo, Milano Malpensa şi Roma, pe care se estimează că vor fi transportaţi 1,1milioane de pasageri pe an. Acestea vor susţine în jur de 800 de locuri de muncă din activităţi comerciale şi servicii conectate Aeroportului Henri Coandă Bucureşti (OTP).
O' Brien a spus: "Urmărim ca în viitor să creştem traficul nostru de pasageri, numărul de rute şi locurile de muncă susţinute pe Aeroportul Otopeni, dar şi conectarea acestuia cu centrele de business cheie ale Europei".
Odată cu lansarea programului de vară 2016 pentru Bucureşti, Ryanair oferă spre vânzare 100.000 de locuri, din cadrul întregii reţele de rute din Europa, la preţuri care încep de la 19,99 de euro. Acestea pot fi rezervate până luni, 21 septembrie, la miezul nopţii.