Actualizare 18:30
Agenţia de evaluare financiară Standard & Poor's a retrogradat ratingul pe termen lung al grupului Volkswagen AG cu o treaptă, de la "A" la "A minus", şi a anunţat că îl menţine sub supraveghere, cu implicaţii negative, avertizând că l-ar putea din nou revizui în scădere, în viitorul apropiat, transmite MarketWatch.
"Retrogradarea reflectă estimarea noastră conform căreia VW a arătat deficienţe materiale în conducere, guvernanţă şi gestionarea riscului. Controalele interne de la VW s-au arătat a fi inadecvate în prevenirea sau identificarea comportamentului ilegal din SUA şi din alte regiuni", arată comunicatul S&P.
• Reuters: Martin Winterkorn va demisiona din funcţiile pe care le mai are la Volkswagen
Martin Winterkorn, fostul director general al Volkswagen, care a demisionat luna trecută din cauza scandalului emisiilor, va renunţa şi la celelalte funcţii pe care le mai deţine în cadrul grupului german, au anunţat astăzi posturile TV NDR şi WDR precum şi publicaţia "Sueddeutsche Zeitung", transmite Reuters.
Martin Winterkorn este director general al Porsche SE, compania holding care controlează o participaţie majoritară în Volkswagen, este preşedinte al brandului de lux Audi, al diviziei de camioane Scania şi al holdingului nou creat Truck & Bus.
Demisia din cele patru funcţii este aşteptată în următoarele zile, după finalizarea unor formalităţi, a anunţat presa germană.
Liderii sindicatelor au făcut presiuni pentru demisia lui Winterkorn din restul funcţiilor pe care le mai deţinea la VW, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Winterkorn nu a participat la reuniunea Board-ului de supervizare al Audi, care a avut loc săptămâna trecută, susţin sursele.
Reprezentanţii Volkswagen nu au comentat informaţia.
(A.C.)
--------------
Actualizare 11:30 China investighează Volkswagen pentru emisiile poluante
China investighează dacă vehiculele Volkswagen (VW) importate sau produse local respectă standardele referitoare la nivelul emisiilor poluante, urmând exemplul Statelor Unite, Europei şi Japoniei, care anchetează deja producătorul auto german după scandalul dieselgate, relatează Bloomberg.
Niciunul dintre cele 11 milioane de vehicule diesel ale VW implicate în scandal nu sunt fabricate în China, iar aproximativ 1.900 dintre acestea au fost importate, se arată într-un comunicat al Ministerului pentru Protecţia Mediului.
Ministerul a cerut VW să pună la dispoziţia autorităţilor date referitoare la respectarea reglementărilor în domeniul emisiilor.
Pe de altă parte, autoritatea de supravaghere a calităţii din China a anunţat că este "extrem de îngrijorată în privinţa mecanismului instalat pe automobilele diesel ale VW pentru reducerea emisiilor în timpul testelor şi va lua măsurile care se impun", fără să precizeze care vor fi acestea.
Niciunul dintre vehiculele comercializate de cele două companii mixte cu China FAW Group şi SAIC Motor nu sunt afectate, a anunţat VW într-un comunicat.
(I.D.)
-----------
• BEI face investigaţii cu privire la scopurile în care VW a utilizat creditele
Banca Europeană de Investiţii (BEI) va examina dacă constructorul auto Volkswagen a utilizat împrumuturile acordate de Uniunea Europeană pentru a falsifica testele de poluare pentru vehiculele diesel şi este posibil să ceară returnarea creditelor, a declarat preşedintele BEI, Werner Hoyer, pentru cotidianul german Sueddeutsche Zeitung, informează Reuters.
'Preşedintele băncii a mai spus: "BEI ar putea fi afectată de scandalul emisiilor deoarece trebuie să îndeplinim anumite ţinte de mediu cu creditele noastre".
Potrivit Sueddeutsche Zeitung, începând din 1990 şi până în prezent BEI a acordat Volkswagen credite în valoare de 4,6 miliarde de euro, printre altele şi pentru dezvoltarea de motoare cu emisii reduse precum şi pentru construcţia de facilităţi în America de Sud.
BEI va derula "o investigaţie amănunţită cu privire la scopurile în care VW a utilizat fondurile" şi dacă va descoperi că fondurile au fost utilizate pentru alte scopuri decât cele intenţionate, BEI va fi nevoită să-şi pună întrebarea "dacă trebuie să cerem returnarea creditelor", a spus Werner Hoyer.
Acesta a subliniat că este "foarte dezamăgit" de Volkswagen, adăugând că relaţia BEI cu constructorul auto va fi afectată de scandalul falsificării testelor de poluare.