Grupul american Samsonite, cel mai mare producător mondial de valize şi genţi de călătorie, a anunţat, astăzi, că va prelua producătorul american de genţi de călătorie de lux Tumi pentru 1,8 miliarde de dolari, o operaţiune care, potrivit analiştilor, îi va oferi Samsonite posibilitatea de a se extinde pe piaţa chineză a articolelor de lux, transmite AFP.
Într-un comunicat remis Bursei de la Hong Kong, unde acţiunile Samsonite sunt cotate de cinci ani, grupul american a precizat că va plăti 26,75 dolari pentru fiecare acţiune Tumi, cu o treime mai mult decât valoarea înregistrată miercuri seara de titlurile Tumi, înainte de apariţia zvonurilor privind o posibilă preluare.
"Aceasta este o achiziţie care va transforma Samsonite. Ea va creşte în mod semnificativ prezenţa noastră pe segmentul foarte atractiv al genţilor de lux'', a menţionat directorul general de la Samsonite, Ramesh Tainwala, apreciază France Press.
Tumi, companie a cărei cifră de afaceri a crescut cu 4% până la 547,7 milioane de dolari în 2015, are în prezent peste 170 de magazine la nivel mondial şi intenţionează să deschidă alte 20 în cursul acestui an. "Samsonite va permite Tumi să ajungă pe noi pieţe în plină expansiune, menţinând în acelaşi timp calitatea ridicată pentru care marca este renumită", a declarat la rândul său directorul general de la Tumi, Jerome Griffith.
Jackson Wong, analist la Simsen Financial crede că această preluare este o afacere bună pentru imaginea Samsonite care va beneficia de pe urma asocierii cu o marcă premium cum este Tumi. "Chinezilor le place să cumpere Samsonite. Cu toate acestea, în ultimii ani au început să se reorienteze spre genţile de lux iar acest lucru explică de ce Samsonite a decis să se consolideze pe segmentul de vârf", a explicat Jackson Wong.