Sberbank, cea mai mare bancă din Rusia, şi firma rusă de internet Mail.ru vor lansa o platformă comună în sectorul transportului şi cel alimentar, anunţă Reuters.
Platforma, bazată pe serviciile de livrare Delivery Club şi Citymobil, ar putea fi evaluată la peste 100 de miliarde de ruble (1,58 miliarde de dolari), conform anunţului făcut de Mail.ru.
Partenerii vor deţine cote egale în noua entitate şi ar putea lua în calcul listarea acesteia în următorii doi ani. Mail.ru Group va contribui în noua companie cu deţinerea sa de 100% din Delivery Club şi cea de 22,69% din Citymobil, dar şi cu 7,7 miliarde de ruble. La rândul său, Sberbank va contribui cu participaţia sa de 35% din platforma digitală Foodplex şi cu circa 38 de miliarde de ruble în numerar.
Astfel, Sberbank şi Mail.ru Group vor să investească până la 64 de miliarde de ruble în proiectul comun, care va fi un rival pentru furnizorii de servicii de taximetrie Yandex şi Uber. Părţile ar putea investi sume suplimentare în funcţie de performanţele noii entităţi.
"Noua platformă este un pas cheie în construirea unei afaceri care va avea un impact semnificativ asupra economiei digitale a Rusiei", a anunţat CEO-ul Mail.ru Group, Boris Dobrodeev, adăugând: "Oferta locală de servicii de livrare a produselor alimentare online şi de taximetrie are un potenţial de creştere considerabil".
Acordul dintre Mail.ru şi Sberbank ar putea duce la reducerea numărului proiectelor comune între Yandex şi Sberbank, în viitor, conform analiştilor VTB Capital.
În prezent, Sberbank are două proiecte majore cu Yandex - Yandex.Dengi (Yandex.Money) şi Yandex.Market.
În Rusia există un boom al vânzărilor online. Principalii competitori ai Mail.ru şi Yandex sunt platformele Ozon.ru şi Wildberries.