Producătorul danez de bere "Carlsberg" AS, cunoscut pentru mărcileTuborg şi Baltika, şi-a diminuat pierderile în primul trimestru din acest an, datorită contribuţiilor pozitive aduse de societatea mixtă "Baltic Beverages Holding" AB şi de evoluţia afacerilor din Asia. Pierderea netă a companiei a însumat 219 milioane de coroane daneze (38 milioane de dolari), faţă de 319 milioane de coroane în primele trei luni din 2005. Analiştii anticipau pierderi de 263 milioane de coroane. Profitul înainte de taxare a fost de 83 milioane de coroane (14,11 milioane de dolari), comparativ cu 22 de milioane de coroane anul trecut. Piaţa preconiza un profit impozabil de 14 milioane de coroane. Vînzările societăţii au crescut cu 5,6%, la 7,81 miliarde de coroane.
"Carlsberg" reduce locuri de muncă şi închide unităţi de producţie din cauza scăderii vînzărilor în vestul Europei. Anul trecut, "Carlsberg" a vîndut cu aproape 4% mai puţină bere în regiune faţă de 2005. De menţionat că societatea realizează în vestul Europei aproape trei sferturi din vînzările sale.
Pentru întregul an 2006, oficialii companiei aşteaptă vînzări de circa 39 miliarde de coroane şi un profit operaţional de 3,55 miliarde de coroane, mai mare cu 250 milioane faţă de 2005.
În luna februarie, conducerea "Carlsberg" a anunţat că, la finele lui 2008, plănuieşte să închidă divizia locală, din Valby, care are o existenţă de 159 de ani.
"Baltic Beverages Holding" AB, societate mixtă înfiinţată de "Carlsberg" şi "Scottish & Newcastle" Plc din Marea Britanie livrează bere în estul Europei. Societatea şi-a majorat cu 15% vînzările în primul trimestru din acest an, iar profitul operaţional cu 5%.