Vânzările "Mobexpert" au scăzut, anul trecut, cu circa 21%, în lei, comparativ cu anul precedent, cele de retail reducându-se cu 17% pe divizia de mobilier pentru casă şi decoraţiuni, iar cele ale diviziei de mobilier pentru birou s-au contractat cu aproximativ 30%.
În euro, devalorizarea accentuată a monedei naţionale a dus la o scădere a vânzărilor pe întreg Grupul "Mobexpert" până la aproximativ 115 milioane de euro.
În 2009, compania şi-a concentrat eforturile pe înnoirea constantă a colecţiilor de mobilier şi decoraţiuni în ton cu tendinţele europene şi internaţionale. La nivelul ofertei, dacă în 2008 produsele noi din colecţiile lansate reprezentau în jur de 20% din totalul produselor din magazine, în 2009 procentul s-a ridicat la 35%. Resursele companiei s-au concentrat pe direcţia înnoirii colecţiei, investiţiile în zona de creaţie şi proiectare dublându-se în 2009 comparativ cu anul precedent.
Zona de producţie a Grupului a resimţit, de asemenea, efectele contextului economic nefavorabil. Diminuarea cererii pe piaţa regională de mobilier a fost însoţită de o scădere a cererii pe pieţele externe pe fondul crizei economice. Acest context a dus scăderea producţiei la nivelul fabricilor Grupului "Mobexpert", majoritatea acoperind în 2009 doar 50% din capacitatea lor de producţie. Exporturile pe pieţele vestice, pe de altă parte, au scăzut la nivelul întregului an 2009 cu aproximativ 30% comparativ cu anul precedent.
Scăderea din zona de retail, menţinerea preţurilor în lei la acelaşi nivel cu cel din 2008, precum şi folosirea insuficientă a capacităţilor de producţie pe fondul diminuării cererii au determinat ca, pentru 2009, Grupul "Mobexpert" să estimeze pierderi sau, în cel mai bun caz, profit zero.
"Orice firmă care doreşte să-şi onoreze promisiunile făcute atât clienţilor cât şi angajaţilor sau societăţii în general trebuie să fie profitabilă. Totuşi, într-un climat economic atât de dificil ca cel din 2009, nu profitabilitatea ne-a preocupat, ci adaptarea cheltuielilor firmei la noile realităţi pentru a ne putea relua profitabilitatea începând cu 2010", a spus Dan Şucu, preşedintele Grupului "Mobexpert".
Pentru 2010, pentru divizia de retail, estimările companiei prevăd, într-un scenariu optimist, menţinerea vânzărilor la cota înregistrată în 2009. La nivel de investiţii, este prevăzută deschiderea unui nou magazin, în cadrul Sun Plazza Berceni, în februarie 2010. Reţeaua "Mobexpert" se va extinde, astfel, la 11 unităţi, însumând o suprafaţă totală de 61.000 de metri pătraţi.
Pe zona de producţie, se vor menţine eforturile de creştere a exporturilor, fiind estimată o revenire treptată a cererii pe pieţele externe pe fondul redresării economiilor occidentale. "Mobexpert" vizează conservarea contractelor pe pieţele deja tradiţionale din Europa de Vest, cu predilecţie pe piaţa franceză. Exporturile reprezintă un element de benchmark prin care produsele realizate de companie îşi confirmă calitatea şi designul cerut de rigorile pieţelor externe.