Reţelele de socializare sunt într-o continuă schimbare încercând astfel să se adapteze la cerinţele noilor utilizatori, din ce în ce mai tineri. Facebook îşi schimbă politicile pentru a permite utilizatorilor să vadă şi să controleze datele pe care alte site-uri şi aplicaţii le împart cu operatorul reţelei de socializare pentru ca publicitatea să fie cât mai bine ţintită.
Compania defineşte datele, de exemplu pentru situaţia în care o companie de îmbrăcăminte împarte informaţii cu Facebook legate de activitatea pe internet a unui utilizator, ca "activitate în afara Facebook".
"Începem prin a face cunoscută activitatea în afara Facebook către persoane din Irlanda, Coreea de Sud şi Spania", au afirmat directori ai Facebook într-o postare pe blog. Dacă un utilizator va şterge activitatea în afara Facebook, atunci Facebook va şterge informaţiile de identificare a utilizatorului din datele pe care aplicaţiile şi site-urile optează să le trimită, informează news.ro. "Nu vom şti ce site-uri aţi vizitat sau ce aţi făcut acolo şi nu vom utiliza datele pe care le-aţi şters pentru a vă oferi publicitate ţintită pe Facebook, Instagram sau Messenger", potrivit postării Facebook, care afirmă că această măsură ar putea avea un anumit impact asupra afacerilor sale. Compania a fost criticată de parlamentari şi autorităţi de reglementare din cauza practicilor legate de confidenţialitatea datelor. Luna trecută, Facebook a acceptat plata unei amenzi record de 5 miliarde de dolari într-un acord cu Comisia Federală pentru Comerţ din SUA.