Compania elveţiană Schindler Group se va angaja într-o luptă legală antitrust cu societatea germană Thyssenkrupp AG dacă aceasta va alege Kone Corp. din Finlanda drept cumpărător al diviziei sale de ascensoare, Thyssenkrupp Elevator Technology (ET), potrivit unui membru al consiliului de administraţie al Schindler, Alfred Schindler (preşedinte emerit), citat de Reuters.
Acesta a spus: "Probabil vom iniţia procese în Europa, Statele Unite, Canada, China şi, eventual, în Australia. Aceste cazuri vor dura cel puţin trei-patru ani".
Declaraţia sa vine la o zi după expirarea termenului limită stabilit pentru depunerea ofertelor angajante pentru Thyssenkrupp Elevator.
O eventuală combinare a diviziei de ascensoare aparţinând Thyssenkrupp şi societatea Kone ar crea cel mai mare producător de profil, care va depăşi Otis - divizie a United Technologies - şi Schindler, în prezent numărul 1, respectiv 2 la nivel mondial.
Amintim că, la finele lunii trecute, Kone a lansat o ofertă de circa 17 miliarde de euro pentru preluarea diviziei de lifturi a conglomeratului german Thyssenkrupp.
ET, cea mai profitabilă divizie a grupului german, pe care specialiştii o evaluau la cel mult 17 miliarde de euro, a fost scoasă la vânzare în condiţiile în care conglomeratul are nevoie de bani pentru fondurile de pensii, pentru reducerea datoriilor şi investiţii în alte divizii.
Oferta Kone conţine un premiu de aproape un miliard de euro faţă de cea mai bună propunere lansată de competitorii societăţii finlandeze în această cursă (fonduri de private equity), potrivit Reuters.
Alte părţi interesate de ET includ un consorţiu alcătuit din grupurile Advent şi Cinven, respectiv unul format din Autoritatea de Investiţii din Abu Dhabi şi RAG Stiftung din Germania. Mai există un consorţiu alcătuit din Blackstone, Carlyle şi Canada Pension Plan Investment Board, respectiv un grup format din Brookfield Canada şi Temasek Singapore.
Ofertanţii au avut oportunitatea să-şi amendeze propunerile până la mijlocul lunii curente.
În toamna lui 2018, Thyssenkrupp anunţa că vrea să se împartă în două companii, una concentrată pe bunurile de capital, iar cealaltă pe materii prime, cedând astfel presiunilor făcute ani la rând de investitori. Gigantul voia să îşi desprindă operaţiunile cu ascensoare, componente auto şi soluţii de inginerie - Thyssenkrupp Industrials -, de divizia Thyssenkrupp Materials, care ar fi deţinut restul activelor. Atât Thyssenkrupp Materials, cât şi Thyssenkrupp Industrials urmau să fie listate. Însă, gigantul a renunţat la acest plan.