Compania de inginerie Schneider Electric SA ar putea reduce costurile cu până la 800 milioane euro (1,1 miliarde dolari) pe o perioadă de trei ani, în contextul încetinirii economice mondiale, relatează Reuters.
Activitatea de marketing şi vânzările puternice vor ajuta, de asemenea, la economisirea a 600 milioane euro anual, până în 2011, a declarat azi directorul executiv Jean-Pascal Tricoire, într-o prezentare în cadrul căreia a subliniat strategia pentru următorii trei ani.
În cel mai rău caz, marja profitului operaţional ar scădea la 12%, excluzând costurile de restructurare, potrivit unui comunicat al companiei, estimări bazate pe comprimarea afacerii cu până la 15%. Tricoire a subliniat că ar mai putea opera o altă reducere a costurilor cu 400 milioane euro, în cazul în care o astfel de acţiune ar fi necesară. Compania are în vedere reducerea personalului, iar detaliile privitoare la aceasă măsură vor fi relevate după informarea sindicatelor.
Strategia lui Tricoire are ca obiectiv principal înjumătăţirea numărului furnizorilor şi reducerea diversificării produselor la 400.000, faţă de 800.000 de produse, în prezent. Per total, vor fi eliminate 60 centre de distribuţie, în timp ce subsidiarele vor fuziona în 350 divizii, faţă de 560.
Schneider Electric, specialist global în domeniile energiei şi controlului, livrează echipamente şi soluţii electrice avansate către clienţi de pe piaţa construcţiei de clădiri rezidenţiale şi non-rezidenţiale, piaţa centrelor de date şi reţele, piaţa energiei şi cea a infrastructurii. Compania are 120.000 angajaţi în toată lumea şi desfăşoară operaţiuni în 200 de ţări.