Industria muzicală este într-o continuă mişcare, la fel şi sursele de venit. Serviciile de streaming au reprezentat anul trecut aproape 75% din cifra de afaceri a industriei muzicale din Statele Unite, care a atins 9,8 miliarde de dolari, în creştere cu 12%, potrivit datelor publicate de asociaţia din industria de discuri RIAA. Proporţia de streaming a veniturilor din industria muzicală nu a fost decât de 65% în 2017 şi de doar 52% în 2016. RIAA (Recording Industry Association Of America) a inclus în categoria streaming platformele plătite şi pe cele gratuite, inclusiv site-urile video precum YouTube, dar şi radiourile online, informează News.ro.
Potrivit asociaţiei, numărul abonamentelor plătite la sfârşitul lui 2018 a depăşit pragul de 50 de milioane, ajungând la 50,2 milioane de abonaţi, un salt de 42% într-un an. În doar trei ani, între finalul lui 2015 şi 2018, numărul abonaţilor care au plătit pentru servicii de muzică online a crescut de cinci ori. Abonamentele plătite reprezintă 63% din veniturile rezultate din streaming şi aproape jumătate din cifra de afaceri a industriei muzicale din Statele Unite (47%). Toate celelalte surse de venituri din industria muzicală sunt în scădere, cu excepţia notabilă a vinilului, a cărui cifră de afaceri este în creştere cu 7,9%, ajungând la 419 milioane de dolari. Sectorul de disc vinil, în plină reînnoire, nu a mai generat astfel de venituri din 1988. Chiar dacă este în creştere din 2016, cifra de afaceri în industria de discuri din Statele Unite rămâne uşor inferioară nivelurilor cunoscute între 1994 şi 2007. În 1999, an record, veniturile se situau la 14,6 miliarde de dolari, din care 88% pentru CD-uri. În 2018, au fost vândute în Statele Unite 52 de milioane de CD-uri, faţă de 939 de milioane în 1999.