"Sharp" Corp., producător japonez de electronice, a anunţat, vineri, că iese de pe segmentul producţiei de televizoare din America, urmărind să ia şi alte măsuri menite să-i redreseze finanţele, după ce a contabilizat pierderi trimestriale din cauza vânzărilor slabe de ecrane pentru smartphone-uri.
Compania îşi vinde fabrica producătoare de televizoare din Mexic şi îi va oferi grupului "Hisense" din China licenţa pentru brandul său din America. "Hisense" va plăti 23,7 milioane de dolari pentru aceste operaţiuni.
Compania a informat: "Sharp nu a avut capacitatea deplină să se adapteze la concurenţa tot mai mare de pe piaţă, care a dus la reducerea semnificativă a profiturilor comparativ cu proiecţiile iniţiale pentru anul fiscal anterior, şi au fost afectate de evoluţia slabă a rezultatelor".
În perioada aprilie-iunie 2015, "Sharp" a înregistrat pierderi operaţionale de 28,8 miliarde yeni (231,87 milioane de dolari), faţă de un profit de 4,7 miliarde de yeni în acelaşi interval din 2014. Analiştii anticipau pierderi de numai 21,2 miliarde yeni.
Pierderea netă a crescut la 34 de miliarde yeni, de la 1,8 miliarde yeni.
Pentru întregul an fiscal, care se va încheia în 30 martie 2016, "Sharp" are ca ţintă să realizeze un profit operaţional de 80 de miliarde de yeni.
În luna mai, compania a obţinut un pachet de salvare de 1,9 miliarde de dolari, de la bănci, promiţând în schimb să elimine 5.000 de posturi (10% din total).