În ultimele două luni şi jumătate s-a vorbit enorm despre siguranţa cetăţeanului.Tragedia de la Colectiv a produs un şoc emoţional la nivelul întregii societăţi şi lucrurile păreau că se vor schimba, nu doar de la vârful piramidei. Cluburi, restaurante, baruri, au fost închise, organele de control au împânzit oraşele.
Mai mult, cea mai modernă arenă sportivă a ţării, în care s-au investit sute de milioane de euro rămâne închisă de mai bine de 70 de zile, şi aşa va rămâne până când specialiştii Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă stabilesc dacă acoperişul (care a costat peste 20.000.000 de euro) este ignifug, aşa cum susţine proprietarul stadionului, Primăria Capitalei. Din păcate, nu peste tot vigilenţa organelor de control este setată la acelaşi nivel ridicat. Un exemplu în acest sens este legată de transportul în comun, unde multe mijloace arată jalnic şi nu trebuie să fii specialist ca să-ţi dai seama că oricând poate avea loc un accident. În imaginea alăturată se poate vede cum arată tabloul de comandă al celui de-al doilea vagon al unui tramvai care circulă pe Bulevardul Timişoara din Capitală. Fire rupte, fără izolaţie sau parţial izolate, rugină, un tablou al neglijenţei care poate duce la un accident nedorit.
S-a vorbit mult pe marginea sloganului născut în stradă "corupţia ucide", dar la fel de periculoase sunt neglijenţa şi nepăsarea .