Sindicatele CFR au făcut un compromis cu reprezentanţii Ministerului Transportului şi Infrastructurii, solicitând o creştere salarială cu 5,6%, după ce au intrat la negocieri cu o cerere de 11% pentru CFR Călători şi CFR Infrastructură şi 5-6% pentru CFR Marfă.
În urma întâlnirii sindicatelor cu reprezentanţii MTI, care a durat peste două ore, oficialii MTI au prezentat sindicatelor necesitatea unui program de restructurare a unităţilor pentru ca salariaţii să poată beneficia de majorări de salariale.
Potrivit preşedintelui Federaţiei Naţional Feroviare Mişcare Comercial, Gheorghe Popa, sindicatele au cerut ca ministerul să le prezinte un program concret pentru a veni cu soluţii întrucât consideră că nu pot fi facute disponibilizări de personal.
"Discuţia cu sindicatele a fost benefică deoarece au fost înţelese problemele majore de la calea ferată. Acestea trebuie rezolvate într-un timp cât mai scurt. Sindicatele au solicitat ca Guvernul să investească în infrastructura feroviară şi în materialul rulant", a spus subsecretarului de stat în MTI, Constantin Axinia.
Reprezentanţii sindicatelor CFR susţin că disponibilizarea unei părţi din personal ar aduce prejudicii bugetului de stat, deoarece trebuie asigurate plăţi compensatorii şi ajutor de şomaj, iar sumele ar putea fi mai mari decât salariile actuale.
"După discuţii, putem spune că nu putem semna un contract colectiv de muncă pentru că nu avem buget. Dacă nu putem avea un contract semnat, CFR Infrastructură şi CFR Călători vor semna acte adiţionale de prelungire a contractelor pentru două luni, iar salariul să ajungă la 570 lei, cât este acum la CFR Marfă", a declarat preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu.
Sindicaliştii mai vor fonduri de la Comisia Europeană şi de la bugetul de stat, acciza la motorină să rămână în sistem şi să se găsească soluţii ca în 2009, calea ferată să beneficieze de o energie mai ieftină.