Sistemul Coca Cola a făcut public cel mai recent raport de sustenabilitate, care reflectă modul în care a implementat, în 2020, practicile de sustenabilitate atât în raport cu partenerii, angajaţii şi consumatorii, precum şi cu mediul înconjurător şi comunităţile locale. Raportul este lansat într-un an aniversar pentru Sistem, care sărbătoreşte 30 de ani de la prima sticlă de Coca-Cola produsă local, în ţara noastră, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, sistemul Coca-Cola în ţara noastră este format din două companii: Coca-Cola România, deţinătorul brandurilor, a cărui viziune este să devină o companie pentru toţi, oferind produse de calitate, potrivite tuturor stilurilor de viaţă - şi Coca-Cola HBC România, îmbuteliatorul şi distribuitorul băuturilor din portofoliu, cu viziunea de a fi partenerul de băuturi 24/7 al clienţilor săi. Iar pentru ca aceste viziuni să fie atinse, cele două companii îşi dezvoltă business-urile având la bază aceleaşi valori, principii şi aceeaşi misiune: grija pentru ceea ce lăsăm #dupănoi.
Cu peste 1.500 de angajaţi, 3 fabrici, 1 miliard de litri de băutură produşi şi peste 93.000 de clienţi, Sistemul a reuşit să construiască în 30 de ani un lanţ de valoare puternic, păstrându-şi an de an poziţia de lider al industriei pe plan local. Sustenabilitatea este deja integrată în fiecare arie a business-ului. Sistemul continuă să investească în România, iar fiecare nou proiect ia în calcul impactul pe termen lung asupra angajaţilor, a lanţului de valoare, asupra mediului înconjurător şi a comunităţii locale.
"Sustenabilitatea înseamnă să ai grijă constant ca impactul pe care îl ai să fie unul pozitiv. Pentru noi, sustenabilitatea se traduce prin grija faţă de resursele naturale, consumul redus de apă şi energie, investiţiile în comunitate, inovaţiile în operaţiuni şi ambalaje, implicarea în dezvoltarea echipei. De 6 ani consecutivi, Coca-Cola HBC România este recunoscută ca cea mai sustenabilă companie pe plan local. În spatele acestor rezultate este o echipă extraordinară, care pune pasiune în tot ce face. Ştim însă că mai sunt aspecte de îmbunătăţit. Angajamentul nostru este să continuăm să investim şi să inovăm, astfel încât să lăsăm o lume mai bună #dupănoi", spune Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director la Coca Cola HBC România.
"Anul 2020 marchează finalul celui de-al treilea deceniu de prezenţă a Sistemului Coca-Cola pe piaţa locală, perioadă în care băutura îndrăgită de milioane de români a devenit simbol al bucuriei, al emoţiilor şi al optimismului. Într-un an complicat, în perioadă de pandemie, Sistemul Coca-Cola şi-a reafirmat angajamentul faţă de comunitatea locală, investind peste 9,5 mil de lei în proiecte de sustenabilitate. Şi #NuNeOprimaici. Sustenabilitatea înseamnă să acţionezi azi, gândindu-te la mâine. Suntem parte din comunitatea locală, iar promisiunea noastră este să consolidăm un business sustenabil şi să contribuim la schimbare", spune Mihaela Niţă, Public Affairs Manager la Coca Cola România.
În construirea raportului de sustenabilitate, Sistemul Coca-Cola ia în calcul 5 arii principale. Printre cele mai importante rezultate prezentate în cadrul raportului se numără:
A. OPERAŢIUNI
- 83% dintre furnizorii cu care lucrăm sunt furnizori locali
B. PORTOFOLIU
- 27,6% din totalul vânzărilor noastre a fost reprezentat de băuturi low&no calories şi apă
- 90% din publicitatea făcută pentru brandul Coca-Cola a promovat Coca-Cola Zero Zahăr
- Fără publicitate adresată copiilor sub 12 ani
C. OAMENI
- 37 de ore de formare profesională per angajat
D. MEDIU
- 20% din totalul portofoliului este îmbuteliat în PET reciclat
- 100% din portofoliul de băuturi răcoritoare este îmbuteliat în ambalaje reciclabile
- 70% ambalaje reciclate din totalul ambalajelor primare puse pe piaţă. Obiectiv 2025: 75%
- 94% din cantitatea totală de deşeuri generate on-site au fost reciclate
- 100% din totalul energiei electrice utilizate în fabrici provine din surse regenerabile şi curate
- >11 mil euro este valoarea totală a proiectelor de reducere a consumului de energie încheiate în 2020, cu 832.338 kWh energie economisită
- ~1,9% scădere a intensităţii consumului de apă faţă de 2019, raportat la volumul de băuturi produs în 2020
- Certificare GOLD AWS pentru toate fabricile noastre
- ~2% scădere a intensităţii emisiilor din Scopul 1 şi Scopul 2, raportat la volumul de băuturi produs în 2020
E. COMUNITATE
- +9,5 milioane lei investiţi în comunitate
Cel mai recent angajament pe care îl face Sistemul Coca-Cola este reducerea emisiilor pe întregul lanţ valoric până la zero net, până în 2040. Acest angajament nu vizează doar operaţiunile Sistemului, ci şi operaţiunile partenerilor săi, se arată în comunicat.