Skanska, dezvoltatorul birouri din Europa, raportează realizările din 2020 în România: vânzarea proiectelor Campus 6.2 şi 6.3, închirierea de spaţii de peste 5.500 mp, obţinerea certificării WELL Health & Safety Rating pentru proiectele Equilibrium 1 şi Campus 6.2 - ce devin astfel primele clădiri de birouri din ţara noastră ce reuşesc să obţină această certificare, livrarea clădirii Campus 6.3 şi lansarea SkanskaSpaces - platforma de vizualizare interactivă 3D, dezvoltată de Bright Spaces, ce a fost implementată, în premieră, în proiectul Equilibrium, conform unui comunicat de presă remis redacţiei.
2020 a fost un an plin de încercări pentru multe sectoare din zona de business şi nu numai, însă Skanska a reuşit să facă faţă provocărilor şi dificultăţilor apărute de-a lungul anului şi să îşi atingă obiectivele propuse. În acelaşi timp şi-a luat angajamentul de a continua să fie un dezvoltator de spaţii de birouri de înaltă calitate, cu standarde de siguranţă de top, care reduc riscul transmiterii bolilor.
Potrivit sursei citate, anul trecut nu a fost oprită activitatea de pe şantierul aferent proiectelor Campus 6.2 şi Campus 6.3 din Bucureşti, iar echipa Skanska România s-a adaptat la condiţiile actuale de pandemie, integrând în acelaşi timp toate măsurile de siguranţă necesare şi respectând recomandările autorităţilor.
Chiar şi în condiţii de pandemie, Skanka a vândut clădirile de birouri Campus 6.2 şi Campus 6.3, situate în Bucureşti, către S IMMO AG pentru 97 de milioane de euro, fiind una dintre cele mai mari tranzacţii ale Skanska pe piaţa românească de până acum.
În plus, Campus 6.2 şi Equilibrium 1 sunt primele clădiri de birouri din România care reuşesc să obţină certificarea WELL Health & Safety Rating. Skanska este primul dezvoltator de birouri din regiune care îndeplineşte cele mai noi cerinţe impuse de forul de la International WELL Building Institute pentru locaţii (multiple) standard. Skanska insistă asupra importanţei certificării clădirilor pentru a oferi oamenilor încrederea necesară în procesul de revenire la birou şi intenţionează să obţină certificarea WELL Health & Safety Rating pentru toate proprietăţile sale.
Conform comunicatului, tot anul trecut, printr-un parteneriat încheiat cu startup-ul Bright Spaces, viitorii ocupanţi ai celor două clădiri din proiectul Equilibrium pot deja să vizualizeze virtual spaţiile de birouri. Dezvoltată sub umbrela strategiei de inovare a Skanska CEE, platforma de vizualizare interactivă 3D (ce este operaţională din luna octombrie) permite dezvoltatorului să-şi prezinte spaţiile într-un mod inovator, interactiv şi mai adaptat la nevoile actuale ale clienţilor. Soluţia oferă o experienţă completă utilizatorilor şi creează un nou standard în prezentarea virtuală a spaţiilor de birouri. Noua soluţie real estate technology este un rezultat al unui hackathon PropTech organizat de Skanska în 2019 şi a fost implementată în premieră în proiectul Equilibrium.
Aurelia Luca, Vicepreşedinte Executiv Operaţiuni România pentru divizia de dezvoltare comercială a Skanska în CEE, a declarat: "Anul trecut a reprezentat o provocare pentru noi toţi - societate, companii şi lideri de corporaţii - în ceea ce priveşte adaptarea la o nouă realitate socială şi economică. C-19 a redefinit peste noapte comportamentele noastre tradiţionale la locul de muncă, astfel încât munca la distanţă a devenit rapid noua normă pentru toate organizaţiile.
Sunt recunoscătoare atât echipei locale cât şi celei regionale. Împreună am reuşit să depăşim toate obstacolele si să ne atingem obiectivele. În toată această perioadă, ne-am conectat permanent, ne-am adaptat la noua situaţie, ne-am concentrat pe protejarea oamenilor şi a business-ului Nu am oprit activitatea pe şantierul aferent proiectelor Campus 6.2 şi Campus 6.3, iar împreună cu colegii de la divizia de construcţii, ne-am adaptat cu agilitate la condiţiile actuale de pandemie, integrând în acelaşi timp toate măsurile de siguranţă necesare şi respectând recomandările autorităţilor. Vreau să le mulţumim tuturor colegilor de la Skanska Construction Romania şi partenerilor implicaţi pentru munca depusă în şantierul proiectelor Campus 6.2 şi Campus 6.3. A fost şi va rămâne un efort comun al tuturor pentru a putea reuşi finalizarea acestor proiecte ambiţioase.
Puterea de adaptare a fost neaşteptată, iar rezultatele obţinute mă fac extrem de mândră şi de încrezătoare că ne vom menţine ritmul sustenabil de dezvoltare a business-ului în România.
Anul acesta ne-am angajat să continuăm să fim recunoscuţi ca un dezvoltator de spaţii de birouri de înaltă calitate, cu standarde de siguranţă de top, care reduc riscul transmiterii bolilor şi facilitează crearea unor spaţii de lucru sănătoase şi sigure în realitatea post-COVID."