"Metro" AG, cel mai mare lanţ de retail din Germania, raportează o încetinire a creşterii vânzărilor în ultimul trimestru din 2008, ca urmare a reducerii cheltuielilor de consum.
În ultimul trimestru din 2008, vânzările companiei au crescut cu 3%, la 20,1 miliarde de euro (26,7 miliarde de dolari). Analiştii anticipau 20 de miliarde de euro. În primele nouă luni ale anului trecut, vânzările companiei crescuseră cu 7,1%.
Pe întreg anul 2008, vânzările "Metro" au sporit cu 5,9%, la 68 de miliarde de euro - sub estimările analiştilor: +6%.
"Anul 2008 a fost problematic pentru industria de retail", a declarat directorul executiv al "Metro", Eckhard Cordes. În opinia sa, mediul economic a continuat să se deterioreze drastic în trimestrul al patrulea, iar evoluţia afacerilor "Metro" a încetinit în afara Germaniei.
În Germania, vânzările companiei au crescut cu 2,1% în ultimele trei luni din 2008, la 8,1 miliarde de euro, iar în celelalte ţări vest-europene au scăzut cu 0,5%. În Europa de Est, vânzările au sporit cu 4,9%, în Asia şi Africa - cu 27%.