Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a încheiat procedurile de achiziţionare a softului pentru alegerile europarlamentare, iar firma câştigătoare, Siveco România, urmează să semneze contractul după soluţionarea contestaţiilor altor patru firme participante.
Potrivit unor surse AEP, valoarea contractului ar fi sub 500 de mii de euro, din totalul alocat pentru achiziţionarea softului alegerilor de 1 milion de euro.
Semnarea contractului cu Siveco România va avea loc după analizarea contestaţiilor de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Constestaţiilor, depuse de către alte 4 firme participante: Net Consulting SRL, Efect Sistem SRL, IVU Traffic Technologies AG şi Romsys SRL.
La solicitarea NewsIn, CNSC a precizat că încă nu a primit de la AEP \"toate documentele conţinute în dosarul achiziţiei publice\", chiar dacă prima contestaţie, cea formulată de Net Consulting datează din 16 aprilie 2009.
\"Consiliul are obligaţia de a soluţiona contestaţia în termen de 20 de zile de la data primirii dosarului achiziţiei publice de la autoritatea contractantă. În cazuri temeinic justificate, termenul de soluţionare a contestaţiei poate fi prelungit cu încă 10 zile\", a mai precizat CNSC, cu menţiunea că toate cele 4 contestaţii au fost conexate într-un singur dosar.
Institutul pentru Politici Publice (IPP) a cerut joi, potrivit unui comunicat de presă remis NewsIn, autosesizarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 3 în legătură cu achiziţionarea unui nou soft în valoare de un milion de euro pentru centralizarea rezultatului alegerilor pentru PE.
\"IPP solicită Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 3 să se autosesizeze în privinţa unei potenţiale infracţiuni de abuz în serviciu contra intereselor publice a angajaţilor Autorităţii Electorale Permanente, care au reuşit "performanţa" de a declanşa procedura de achiziţie a unui pachet de softuri de centralizare a rezultatelor alegerilor pe care îl deţineau deja din 2007 şi pe care se angajează să plătească de 4 ori mai mult decât a costat în 2007\", se arată în comunicat.
Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) declanşase, la începutul lunii aprilie, procedurile de achiziţionare a unui nou sistem informatic pentru centralizarea şi prelucrarea rezultatului alegerilor pentru Parlamentul European, având un buget alocat de un milion de euro.
În documentaţia aferentă, AEP motivează necesitatea achiziţiei prin faptul că spre deosebire de ultimele europarlamentare, s-a redus numărul de mandate alocate României de la 35 la 33, dar şi prin faptul că au fost operate o serie de modificări legislative. \"Menţionăm că această aplicaţie (n.r. - softul din 2007) nu mai poate fi utilizată în forma actuală din cauza modificărilor legislative (schimbarea numărului de mandate, modificarea proceselor verbale, modificarea rapoartelor)\", se explică în caietul de sarcini.