Aproape 90% dintre membrii următoarei generaţii a proprietarilor de companii antreprenoriale din Europa Centrală şi de Est vor să dezvolte o strategie de digitalizare pentru a aduce valoare afacerii, conform comunicatului PwC NextGen.
Ionuţ Sas, partener şi liderul PwC România a afirmat: "Moştenitorii afacerilor de familie sunt nativi digitali şi consideră că tehnologia digitală este crucială pentru succesul companiilor lor. Din acest motiv, doresc să îşi folosească cunoştinţele în domeniul tehnologiei pentru a-şi ajuta companiile să se adapteze în era digitală şi să obţină performanţă. De exemplu, 30% dintre respondenţi, în principal provenind din sectorul producţiei industriale, sunt preocupaţi de faptul că afacerea de familie a rămas în urma competitorilor".
Următoarea generaţie de antreprenori care moştenesc afaceri de familie este preocupată de nevoile în continuă schimbare ale clienţilor (26%), impactul noilor tehnologii (22%) şi concurenţa de pe piaţă (19%). Principalele priorităţi sunt profesionalizarea şi modernizarea practicilor de management (97%), soluţii pentru atragerea şi reţinerea talentelor (90%) şi îmbunătăţirea competenţelor angajaţilor - upskilling (86%).
Sondajul PwC NextGen a fost realizat în perioada iunie-august în rândul proprietarilor de afaceri de familie din România, Bulgaria, Polonia, Rusia, şi Albania.