Grupul japonez "Sony" Corp. ar putea înregistra prima pierdere operaţională din ultimii 14 ani, ca urmare a reducerii vânzărilor de televizoare şi alte electronice în America de Nord şi Europa, informează cotidianul Nikkei, fără să citeze vreo sursă. Potrivit acestuia, pierderea ar fi de circa 100 de miliarde de yeni (1,1 miliarde de dolari) în anul financiar 2008-2009, care se încheie în martie, cu mult sub estimările companiei: un profit de 200 de miliarde de yeni,
Nikkei arată că, în funcţie de situaţia stocurilor în trimestrul ianuarie-martie, pierderea operaţională ar putea fi chiar dublă faţă de cifra mai sus amintită.
Mami Imada, purtător de cuvânt al "Sony", a spus că cifra publicată de Nikkei nu este decât o speculaţie şi a refuzat să comenteze articolul.
"Sony", al doilea producător mondial de electronice de larg consum, va face 16.000 de disponibilizări şi va reduce investiţiile, potrivit unui anunţ făcut de companie în luna decembrie.