Corporaţia niponă "Sony", al doilea producător mondial de aparatură electronică, raportează pentru primul trimestru din acest an cele mai mari pierderi din ultimii doi ani, din cauza scăderii preţurilor la anumite produse.
Pierderea netă înregistrată de companie în perioada ianuarie-martie 2005 a fost de 56,5 miliarde de yeni (532 milioane de dolari), resectiv 59,40 yeni/acţiune, cu mult peste cea de 38,2 miliarde de yeni sau 41,23 yeni, consemnată în acelaşi interval din 2004. Analiştii anticipau pierderi mai mari, de 70,3 miliarde de yeni.
Vînzările societăţii nipone au scăzut la 1.700 miliarde de yeni, de la 1.770 miliarde de yeni. Totuşi, acestea depăşesc estimările specialiştilor, care nu au depăşit 1.670 miliarde de yeni. Pierderile operaţionale s-au diminuat pînă la 77,4 miliarde de yeni, de la 109,8 miliarde anul trecut, în vreme ce analiştii anticipau 81,3 miliarde de yeni.
Acţiunile "Sony" - companie care a lansat pe piaţă, în 1979, walkman-ul (casetofonul cu căşti), au scăzut cu 76% faţă de recordul maxim atins la data de 1 martie 2000.