SORIN PANĂ, URSA ROMÂNIA: "Piaţa materialelor de izolaţie ar putea înregistra o uşoară creştere, în acest an"

PETRE BARAC
Ziarul BURSA #Companii / 30 iulie 2014

"Piaţa materialelor de izolaţie ar putea înregistra o uşoară creştere, în acest an"

"Estimăm o majorare a cifrei de afaceri cu 5-6%"

"Pentru relansarea pieţei construcţiilor este nevoie de o creditare corectă"

"În anii de criză, consumatorul român s-a orientat către produsele entry level, cu eficienţă scăzută"

Piaţa autohtonă de materiale de izolaţie ar putea înregistra, în 2014, o uşoară creştere, a declarat, într-un interviu pentru ziarul BURSA, Sorin Pană, directorul comercial al URSA România.

Domnia sa ne-a precizat: "Această piaţă a avut un trend puternic de scădere în ultimii ani şi este momentul ca această tendinţă să înceteze. Aşa se întâmplă cu orice fenomen economic în momentul în care suntem în groapa de potenţial. În acest moment, ne concentrăm pe educarea şi conştientizarea consumatorului referitoare la importanţa folosirii materialelor de izolaţie de calitate".

Directorul URSA susţine că, deşi clienţii români aleg preţurile cele mai mici când vine vorba de izolaţiile termice, în ultima vreme, consumatorii încep să se uite la produse de calitate şi îşi fac calcule de eficienţă economică.

Reporter: Cum a evoluat piaţa materialelor de izolaţie în ultimii ani şi care sunt previziunile dumneavoastră pentru acest an?

Sorin Pană: Estimăm că 2014 este un an în care piaţa materialelor de izolaţii va rămâne la acelaşi nivel cu 2013, însă nu excludem o uşoară creştere. Asa cum ştiti, această piaţă a avut un trend puternic de scădere în ultimii ani. Este momentul ca această scădere să se oprească. Aşa se întâmplă cu orice fenomen economic în momentul în care suntem în groapa de potenţial. Firesc ar trebui să creştem. Oricum, datele primite din piaţă în ultimii trei ani evidenţiază faptul că această scădere a pieţei materialelor de construcţii a început să se atenueze.

Reporter: Cum estimaţi că va evolua piaţa construcţiilor de locuinţe noi pe termen scurt şi mediu în România?

Sorin Pană: Dacă vorbim despre o perioadă de timp scurtă sau medie, piaţa construcţiilor de locuinţe noi va evolua foarte greu. O condiţie pentru schimbarea acestui lucru este relaxarea sau, mai curând, relansarea unei creditări corecte. Timpul a dovedit că programul Prima Casă nu este suficient. Datorită acestui program investitorii fac locuinţe mai mici pentru a se încadra în programul Prima Casă, iar acest lucru nu poate să aibă un impact care să se simtă în piaţa de materiale.

Reporter: Care este strategia de dezvoltare a URSA România?

Sorin Pană: În acest moment, ne concentrăm pe educarea şi conştientizarea consumatorului referitoare la importanţa folosirii materialelor de izolaţie de calitate. Sperăm ca, încet, încet, toate acţiunile noastre în această direcţie vor duce la schimbarea mentalităţii clientului final.

Reporter: Ce cifră de afaceri preconizaţi pentru acest an?

Sorin Pană: Ne menţinem ţinta de creştere de 5-6 procente pentru acest an, comunicată în primăvară. În prima jumătate a anului, vânzările de vată minerală de sticlă de la URSA România se ridicau la 2.600.000 euro.

Reporter: Cum aţi reuşit să treceţi prin criza economică din ultima vreme?

Sorin Pană: Criza economică a fost o provocare pentru multe companii. Noi am reuşit să integrăm business-ul din România şi din Europa într-un proces continuu de adaptare la noua paradigmă socială.

Reporter: Cum s-a schimbat comportamentul consumatorilor români, în anii de criză?

Sorin Pană: Consumatorul român, în anii de criză, îşi orientează cererea către produse entry level, care nu oferă eficienţa scontată. În acest caz, investiţiile făcute de fiecare client se dovedesc a fi ineficiente. Totuşi, în ultimul timp, sunt din ce în ce mai multe cazuri de consumatori care încep să se uite la produse de calitate şi îşi fac calcule de eficienţă economică.

Reporter: Ce îşi doreşte clientul român de la o izolaţie termică?

Sorin Pană: Iniţial, clienţii erau orientaţi către preţurile cele mai mici, iar această abordare nu s-a schimbat radical. Investim foarte mult, în ultimii doi ani, într-un proces de educare a consumatorilor. Încercăm cu resursele noastre să ajutăm consumatorii sa conştientizeze că este în interesul lor să folosească materiale de calitate şi să îşi izoleze corect locuinţa, mai ales că diferenţele de pret nu sunt foarte mari.

Reporter: Care este preţul mediu al unei izolaţii termice pentru o casă?

Sorin Pană: Noi avem mai multe categorii de produse: value, medium şi premium. Dacă ne referim la produsul value, costul unei izolări de acoperiş cu suprafaţa de 150 mp este de 3.000 lei. Dacă ne referim la produsul premium, pentru un acoperiş de 150 mp costul izolaţiei este de 4.000 lei.

Reporter: Credeţi că vor creşte preţurile la izolaţii în următoarea perioadă?

Sorin Pană: În acest moment tind să cred că avem din ce în ce mai mulţi consumatori care se informează referitor la calitatea produselor. Prin urmare, în următoarea perioadă estimările noastre spun că vor creşte vânzările de izolaţii de bună calitate.

Reporter: Ce produse urmează să lansaţi pe piaţă?

Sorin Pană: În acest moment dezvoltăm soluţii pentru aplicaţii de nişă cum ar fi URSA Air (sistem pentru ventilaţii care înlocuieşte tubulatura clasică din metal), izolaţii pentru nave etc.

Reporter: Care sunt problemele cu care v-aţi confruntat în activitatea dumneavoastră, în ultima perioadă?

Sorin Pană: Pe moment, singurele probleme pe care le-am identificat pe piaţa autohtonă sunt legate de lipsa informaţiilor în domeniu şi de o lipsă a lichidităţilor în piaţă.

Reporter: Cum vedeţi dezvoltarea economică a României?

Sorin Pană: Putem doar să emitem opinii cu privire la mediul şi piaţa în care ne desfăşurăm noi activitatea. Credem că, dacă începem să devenim din ce în ce mai conştienţi în ceea ce priveşte consumul de energie şi mijloacele de economisire, atunci aceste lucruri se vor reflecta şi în dezvoltarea economică a ţării noastre. Trebuie să ne schimbăm modelul de raportare la consumul propriu de energie. Gândiţi-vă că, atunci când ne cumpărăm o maşină, întotdeauna suntem atenţi la consum, poate primul parametru pe care ne uităm. Aşa ar trebui să se întâmple şi în cazul locuinţelor pe care le cumpărăm, închiriem sau caselor pe care le construim.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb